نکات اصلی برای طراحی اسلایدر حرفه ای وب سایت

طراحی اسلایدر به اسلایدر های عریضی که داخل هر وب سایت به چشم کاربران می خورد وبیشتر برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می شود می گویند و به این نوع اسلایدر وب سایت بنر ثابت هم  گفته می شود.
که داخل هر وب سایت برای اطلاع رسانی ازمحصولات وخدمات جدید، رویدادهای جدید، وهراتفاقات جدیدی که در وب سایت شما افتاده باشد میخواهید آن را به کاربران وب سایت خود اطلاع دهید از بنر ثابت یا اسلایدر وب سایت استفاده می نمایند.

اسلایدر وب سایت (slider) اولین مواردی است که کاربران به محض ورود به وب سایت خود توجه می کنند و آن را مشاهده می نمایند. طراحی اسلایدر وب سایت باایجاد جلوه های بصری وطرح های گرافیکی بسیار حرفه ای وجذابیت خود کاربران را مجذوب خود جذب میکند تا در وب سایت بماند. اسلایدر حرفه ای اثرگذاری مستقیمی برذهن کاربران و همچنین سئو وب سایت شما خواهد داشت؛ ازسوی دیگر دربسیاری از وب سایت ها می بینیدکه اسلایدر ها موجب سردرگمی کاربران در وب سایت شمامیشوند و این نامعلومی کاربران می توانند میزان تعامل دریک صفحه را که نرخ ترافیک آن بالا است را به نوبه ی خود پایین بیاورد. در حال حاضر بیشی از 90در صد وب سایت حرفه ای و باتجربه از اسلایدر در وب سایت خود استفاده می نمایند. درنهایت بهتر است که به اصول و اساس طراحی اسلایدر وب سایت که بسیار اهمیت دارد آگاه باشیم. ومطابق با قانون پیش رویم به گونه ای که برای کاربران مورد آزار نباشد بلکه از وجود آن در وب سایت لذت ببرند.

آموزش دادن طراحی اسلایدر وب سایت در طراحی وب سایت یک امرحیاطی و واجب به حساب می آید بخاطر اینکه همین اسلایدر به تنهایی می تواند فروش وب سایت شما افزایش داده و نرخ تبدیل وب سایت شما را تاحد بسیار زیادی بالا ببرد . اسلایدرها به بازدید کنندگان وب سایت شما کمک بسیاری میکنند تااز طریق تصویرها، فیلم ها، محتوا ها وتعاملات، شرکت ها، محصولات و خدمات یابرند و لوگوی شما رادرک کنند.

 

ویژگی های طراحی اسلایدر حرفه ای

برای طراحی یک اسلایدر حرفه ای وعالی بایستی اهداف خود را تعیین کنیم. برای واضح ترشدن موضوع، وب سایت یک شرکت خدماتی را مد نظر داشته باشیدکه هدف اصلی آن بیش ترارسال کاربران به صفحه ی تماس است پس باید اسلایدری مطابق بانیازآن بانمایش خدمات و محصولات یالینک به صفحات تماس با ما و … تشکیل دهد. ولی دریک اسلایدر فروشگاهی تخفیفات ویژه خودرا اطلاع رسانی میکنند یاما رابه صفحات محصولات هدایت می کنند.

 

  • تمرکز کاربران بر روی اسلایدر : تمرکزکاربران را برروی پیامهای کلیدی شما دربالای صفحه واولین مرور صفحه قرارمیدهد.
  • گذاشتن تصاویری جذاب وحرفه ای : کاربران عاشق تصاویر جذاب وخیره کننده می باشند. در اسلایدر حرفه ای ازتصویرهای دل نشین وبا کیفیت استفاده نمایید.
  • دعوت به اقدام (Calls to action): اسلایدرها فرصت بسیار خوبی برای نمایش چندین CTA هستند، یک اسلایدرعالی بایستی کاربران رابه صفحه ی هدف مورد نظر هدایت نماید.
  • هماهنگ بودن با تولید محتوای وب سایت: یکی ازمواردی بسیار مهم و اساسی است.
  • سرعت لود اسلایدر: سرعت بارگذاری عالی داشته باشد.
  • متناسب با قالب وب سایت: بارنگهای وب سایت متناسب باشد.

 

مراحل گام به گام آموزش طراحی اسلایدر حرفه ای وب سایت

همان گونه که قبلاگفتیم اسلایدر وب سایت می تواندبه در بالابردن نرخ تبدیل وب سایت والبته انتقال دادن راحت تر وبهتر و محتوای شما کمک فراوانی کند. آموزش طراحی اسلایدر وب سایت می تواندبه شماکمک بسیاری کند تابتوانید توجه زیاد بازدیدکنندگان را به طرف وب سایت و محصولات و خدمات شما بکشاند.

 

گام اول :داشتن برنامه ریزی کلی و جامع

داشتن برنامه ریزی اصلی ترین و اساسی ترین در بخش فرآیند طراحی اسلایدر وب سایت شما میباشد. زمان بگذارید و اهداف اصلی خود را از طراحی اسلایدر تعیین کنید.با هدف جلو بروید در غیر اینصورت موفق نخواهیدشد.

سوالاتی که دراین مرحله بایدپاسخ دهید:

  • اهداف کلی از اسلایدر خود را مشخص کنید؟ اطلاع رسانی، فروش خدمات یاسرگرمی؟
  • از کاربران هدف خود چه انتظاری دارید؟
  • ابعاد نوار لغزنده شما چه ابعادی داشته باشد؟نوارلغزنده باعرض کامل، چرخ فلک یافقط یک بلوک ساده؟
  • موضوع تولید محتوای اسلایدهای خود را تعیین کنید؟
  • تعداد اسلایدر های وب سایت را مشخص کنید؟

بهتر است برای داشتن اسلایدر وب سایت حرفه ای تنظیمات آن را چک نمایید وسعی کنید به این سوالات جواب کامل بدهید. رد کردن ازمرحله ی برنامه ریزی واقعاً راحت است، اما برای داشتن اسلایدر حرفه ای وجذاب بسایر اهمیت دارد. جواب دادن به این سوالات کمک بسیاری برای جهت دادن به فرآیند اسلایدر وب سایت می کند.

پس از این که درک کردید که هدف پروژه واقعاً چیست، میتوانید ایده ها و برنامه های خود را ارائه دهید. در این مرحله پیشنهاد می کنیم از نمونه کار های وب سایت رقبای خود ایده کسب نمایید. این نمونه ها کار ها همگی منابع بسیار خوبی برای یادگیری و تجربه آنچه که می خواهید درحال حاضر انجام دهید.

 

گام دوم :یادداشت مواردهایی که برای طراحی اسلایدر حرفه ای لازم است

بااستفاده از اطلاعاتی که جمع‌آوری‌ کردیداز مرحله اول، زمان آن رسیده که یک برنامه ای را تنظیم کنید. تصور کردن به شما درسازماندهی افکار وهدف دادن آن کمک بسیاری می کند. امروزه ابزارهای طراحی مختلفی دربازار وجود دارد، اما با دست داشتن یک مداد وکاغذ ساده میتواندبه طرز شگفت آوری موثر باشد. قبل ازهرچیز، هدف شماایجاد یک قاب تصویری است، سپس درصورت نیازمی‌توانید با استفاده ازیک نرم‌افزار طراحی همانند Photoshop یاSketch، به یک مدل واقعی تبدیل کنید.

تصاویر: تصویر های پس زمینه درحال حاضرنقش بسیارمهمی در طراحی اسلایدر نسبت به قبل دارند. از تصویر های باکیفیت بسیاربالا استفاده نماییدواز تلاش زیادتر نهراسید. بسیارمهم است که تصویرهایی راپیدا کنیدکه باهدف شما مطابقت داشته باشد وپیام شما را به کاربران واضح و درست برساند. بهترین اندازه برای تصویر های پس زمینه معمولاًاندازه نوار اسلایدر وب سایت شمااست.

امابالاترین اندازه بایددر حدود 1920 * 1080  پیکسل باشد. معمول ترین اندازه تصویرهای پس زمینه ای که استفاده میکنیم 1920 * 600 پیکسل هست، به خاطر اینکه دریک نوار لغزنده باعرض کامل قرار میگیرد. ازسوی دیگر توصیه می کنیم که حداکثرارتفاع خودرا روی 600 پیکسل قراردهید چون برای هرمحتوایی ایده آل هست، نه بسیار بلند و نه بسیار کوتاه است. اگرتصویر های دقیقی دارید، تلاش کنیدآن را تاحدی که ممکن است فشرده نمایید. برای تصویرهای شفاف ازفرمت PNG8 وبرای تصاویر پس‌زمینه از JPG استفاده نمایید وسعی کنیدکیفیت راتا جایی که ممکن است پایین بیاوریدبدون اینکه از کیفیت آن کاهش پیدا کند.

تولید محتوا: درصورتی که تصویرها وجلوه های آن در طراحی اسلایدر ظاهر وب سایت را فرا گرفته اند، شماهم چنان به تولید محتوای عالی نیازدارید.تولید محتوا سرفصلها، پاراگرافها، تصویرها، ویدئوها، نمادها، دکمه ها وچندرسانه ای را دربر می گیرد. تولید محتوای شما دلیل اصلی ورود کاربران به وب سایت شماهست ویکی از مهمترین قسمت های محتوای عالی ، کپی خوب است، چون کپی شما موجب موفقیت اسلایدر شماازنظر اعتماد، تعامل و سئو وب سایت میشود.

سبک و هدف خود: چالش شما بعنوان یک طراح وب سایت داشتن تعادل بین محتوای بصری و محتوای اطلاعاتی هست. یک طراحی حرفه ای بایدهم برای چشم خوشایندباشد وهم پیام های کلیدی رابه کاربران شما انتقال دهد. طراحان حرفه ای و باتجربه همه کاراهای خود را درست و با برنامه انجام می دهند. بطورکلی اساسی ترین جنبه ی سبک، سازگاری است. هرفونت، رنگ وسبک نمادی راکه انتخاب میکنید، اطمینان داشته باشد، که در تمامی اسلایدهای خود ازهمان تصمیم استفاده می‌ نماید.

پس از پایان مرحله ی برنامه ریزی وآماده سازی میتوانیم طراحی لغزنده بصری واقعی را استارت بزنیم چون نوار اسلایدر شمابایستی آماده شود. نکاتی که برای طراحی اسلایدر به آن نیاز داریم بررسی می کنیم:

  • اهداف کلی ازنوار لغزنده
  • نوع اسلایدر، وتعداد آنها
  • دارایی های طراحی (تصویرها، ویدئوها، آیکون ها وغیره…)
  • تولید محتوا
  • سبک خود را تعیین کنید.

 

گام سوم: وارد کردن اسلایدر وب سایت طراحی شده (جهت ایده گرفتن)

برای افرادی که کم تجربه هستند و به تازگی وارد این زمینه شده اند، آسانترین راه برای طراحی نوارلغزنده، واردکردن نوارلغزنده آماده است که باتوجه به ایده ای که میگیرد کار خود را پیش می برید. وبایک کلیک میتوانید بلافاصله شروع به کشف تنظیمات نوارلغزنده نمایید، لایه هارا تغییردهید وباانیمیشن ها بازی کنید. بهتر است درباره ی رابط کاربری اطلاعاتی به دست آورید. از این طریق میتوانید تصویرهای پس‌ زمینه خودرا تغییر دهید، کپی خودرا چسبانده وسبک رادرعرض چنددقیقه به سبکی که مایل هستید تغییردهید. تمام این عملیات معمولاًبا تنظیمات وتست حدود 5 تا20 دقیقه طول میکشد.

 

گام چهارم :طراحی اسلایدر وب سایت کاملاً جدید

دراین قسمت، مهمترین تصمیم‌گیری‌ هایی که از طراحی اسلایدر باید مدنظر داشته باشید. بااینحال، برروی یک نوار لغزنده معمولی تمرکز میکنیم و آن را تکمیل می کنیم. دراین جا نکاتی بسیارمهم برای تنظیمات درست نوار اسلایدر راذکر می کنیم:

اندازه های لغزنده: بطورخلاصه، به دلیل ماهیت اسلایدرهای مختلف، میتواندواقعاً متفاوت باشد، امابا 1200×600 پیکسل اندازه ای مناسب است. فرقی نمیکندکه یک جعبه، باعرض کامل یایک نوار لغزنده تمام صفحه ای باشد، این اندازه یک نقطه شروع عالی خواهدبود.

در این بخش تمام دارایی های طراحی، ایده های تولید محتوا ومفهوم سبک خود را به کار گیرید. زمانی که یک اسلایدر طراحی کردید، میتوانید انواع های متفاوت اسلایدها را اضافه نمایید. اسلایدها آن دسته ازعناصری هستندکه دارای پس‌ زمینه هستند ومیتوانند حاوی انواع مختلفی ازلایه‌ها باشند. این بخش ایجاد اسلاید برای شمابسیار راحت و ساده خواهدبود زیراقبلاً تصویر ها و ویدیوهای پس زمینه را ایجتد کرده اید. ازآن جاییکه درحال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً شغل طراح یاتوسعه دهنده وب سایت رادارید. وبا قصد دارید به این حرفه راه پیدا کنید. قطعا تصاویری ویا نوشته ای یا زبان اچ تی ام ال دیده باشید ویا خودتان آن را طراحی کرده باشید. می توانید در طراحی خود از این زبان استفاده کنید که ار جهات مختلف همانند: سئو وب سایت شما عالی خواهد بود.

 

گام چهارم بررسی تمام مواردی که بایستی اجرا شود.

بعد از اتمام طراحی خود بارها آن را مشاهده کنید تا از کارایی درست آن اطمینان حاصل کنید و همچنین نوار اسلایدر هم درمرحله ی ساخت وهم بعداز این که آن چه ساخته اید رابه دست آورید بسیار اهیمت دارد. البته به یاد داشته باشید نوار اسلایدر را چک کنید که به درستی کار می کند.

 

نتیجه ی نهایی

اگر بخواهیم که طراحی ایلایدر وب سایت ما فرآیندی موفق باشد بایستی همیشه بررسی شود ونیازبه نگهداری مداوم دارد. بهتر است هر چند وقت یکبار تولید محتوای جدیدی داشته باشید و مطالب خودرا آپدیت کنید.

امیدوار هستیم این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

About zarei

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *