تگ H1 چیست و چرا برای سئو مهم است.

هر صفحه یا پست می تواند چندین عنوان داشته باشد. تگ <H1> HTML معمولاً برای عنوان یک صفحه یا پست استفاده می شود و اولین هدر قابل مشاهده در یک صفحه است. قالب بندی یک h1 معمولا با بقیه تگ های هدر موجود در یک صفحه (h2، h3، h4) متفاوت است.

در این پست یاد خواهید گرفت که تگ <H1> چیست، چرا برای سئو مهم است و چگونه یک تگ هدر بنویسید که هم سئو و هم کاربر پسند باشد.

تگ H1 چیست؟

تگ HTML <H1> اولین تگ هدر قابل مشاهده در یک صفحه است. برای عنوان یک صفحه یا پست استفاده می شود. هنگامی که در کد HTML مشاهده می شود، مقدار H1 در تگ های <h1></h1> محصور می شود.

برای متمایز کردن متن، تگ H1 معمولاً متفاوت از بقیه تگ های صفحه قالب بندی می شود.

به مثال زیر نگاه کنید.

تگ H1 دارای ارزش “On-Page SEO” است و هنگامی که در HTML مشاهده می شود به این شکل است: <h1>On-Page SEO</h1>

راه آسان‌تر برای درک استفاده از تگ H1 این است که تصور کنید در حال نوشتن طرح کلی یک سند بزرگ هستید. عنوان اصلی سند شما <H1>، نقاط اصلی شما <H2> و نقاط فرعی <H3> خواهد بود.

برچسب H1 در مقابل عنوان صفحه
یکی از مهمترین عناصر برای اهداف سئو، تگ عنوان (<title></title>) است و نباید با تگ H1 اشتباه گرفته شود.

بیایید در زیر ببینیم که این دو چگونه با هم تفاوت دارند و چرا باید به آن اهمیت دهید.

تفاوت های اصلی بین این دو عبارتند از:

تگ عنوان در SERPS (صفحات نتایج موتور جستجو) نشان داده می شود. به عنوان عنوان اصلی قطعه در نتایج جستجو استفاده می شود.
تگ عنوان به صورت بصری در یک صفحه نشان داده نمی شود، اما بخشی از هدر صفحه <header></header> است و در عنوان مرورگر نیز نشان داده می شود.
تگ <H1> هنگام مرور یک صفحه به کاربران نشان داده می شود.
تگ عنوان یک سیگنال قوی برای خزنده های موتورهای جستجو در مورد محتوای صفحه است.
وقتی نوبت به سئوی درون صفحه می‌رسد، عنوان صفحه مهم‌تر از تگ H1 است، اما برای بهترین نتایج، باید هر دو را بهینه کنید.

چرا تگ H1 برای سئو مهم است؟

یکی از پیچیده ترین وظایف موتورهای جستجو، درک مفهوم (زمینه) یک صفحه است.

برای اینکه بتوانند این کار را به کارآمدترین و سریع ترین روش انجام دهند، از داده های سیگنال های مختلف استفاده می کنند.

یکی از این سیگنال ها عنوان صفحه و یکی دیگر تگ H1 است.

هنگام خزیدن در محتوای یک صفحه، عنکبوت های موتورهای جستجو کد HTML را می خوانند و سعی می کنند تشخیص دهند که کدام جملات در تگ های عنوان (h1، h2 و غیره) محصور شده اند.

آنها این موارد را نشان دهنده محتوای صفحه می دانند.

بنابراین، با استفاده از کلمات کلیدی در تگ H1 خود، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا بفهمند صفحه شما چیست.

یکی دیگر از دلایل اهمیت سرفصل‌ها برای سئو این است که آن‌ها حرکت در صفحه را برای کاربران آسان‌تر می‌کنند.

کاربر با نگاه کردن به تگ H1 می تواند در یک نگاه متوجه شود که صفحه در مورد چیست. بقیه عناوین راهنمایی بزرگی به کاربران در مورد آنچه در هر بخش انتظار دارند ارائه می دهد.

به عنوان مثال پستی را که اکنون می خوانید در نظر بگیرید، من تمام نکات مهم را به عنوان h2 علامت گذاری کرده ام و همچنین فهرست مطالب را در بالا اضافه کرده ام که ناوبری را آسان تر می کند.

 

بهترین روش های سئو برچسب H1

اکنون که تئوری تگ های h1 پشت سر گذاشته شده است، بیایید ببینیم چگونه برای مقالات یا محتوای صفحه خود به طور کلی عناوین خوبی بنویسیم.

  • تگ H1 باید یکسان یا کمی متفاوت از عنوان صفحه باشد
  • از کلمات کلیدی در عنوان خود استفاده کنید
  • از عناوین بسیار طولانی خودداری کنید
  • اطمینان حاصل کنید که تگ H1 شما برای کاربران قابل مشاهده است و پنهان نیست
  • تگ H1 خود را متفاوت از بقیه عنوان ها استایل دهید
  • از سرفصل ها به صورت سلسله مراتبی استفاده کنید
  • در هر صفحه فقط از یک تگ h1 استفاده کنید
  • تگ های H1 باید با هدف کاربر مطابقت داشته باشد
  • تگ H1 باید یکسان یا کمی متفاوت از عنوان صفحه باشد

در اکثر موارد، عنوان صفحه و تگ h1 یکسان هستند. این به این دلیل است که CMS (مانند وردپرس) به این شکل پیکربندی شده است.

این کاملاً خوب است. این یک اشتباه سئو نیست، داشتن متن یکسان برای عنوان صفحه و عنوان h1، برعکس، توصیه می شود.

به عنوان یک دستورالعمل کلی، عنوان صفحه و تگ H1 را یکسان یا نزدیک به هم نگه دارید. گوگل موارد زیر را توصیه می کند:

 

بهترین شیوه های سئو صفحه و H1

در مثالی که در ابتدای این پست نشان داده شده است، عنوان صفحه “تکنیک های SEO در صفحه” است در حالی که تگ H1 “SEO در صفحه” است.

عنوان صفحه بیشتر توصیفی است زیرا در SERPS نشان داده شده است، اما برای عنوان صفحه، من چیز ساده‌تری می‌خواستم.

چگونه می توان عنوان صفحه و h1 متفاوتی را تهیه کرد؟

در بالا ذکر کردم که اکثر تم ها و پلتفرم های توسعه وب به گونه ای پیکربندی شده اند که از یک مقدار برای عنوان صفحه و تگ h1 استفاده کنند و معمولاً این همان چیزی است که شما به عنوان عنوان صفحه یا پست تعیین می کنید.

اگر می خواهید آن را تغییر دهید و مقادیر متفاوتی داشته باشید، می توانید کد HTML خود را ویرایش کنید یا اگر در وردپرس هستید از افزونه ای مانند Yoast SEO استفاده کنید.

همانطور که می دانید، هنگام نصب Yoast SEO، یک ناحیه اضافی در زیر هر صفحه/پست وجود دارد که می توانید عنوان صفحه را تعیین کنید.

از کلمات کلیدی در عنوان خود استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی در سرفصل ها به شدت توصیه می شود. همانطور که در آموزش سئو برای مبتدیان توضیح داده شد، کلمات کلیدی باید هم در عنوان و هم در عنوان گنجانده شوند.

اگر عنوان و عنوان متفاوتی داشته باشید، می توانید از کلیدواژه اصلی خود در عنوان و از کلمه کلیدی مرتبط در H1 استفاده کنید.

البته، این بدان معنا نیست که شما باید از خط عبور کنید و شروع به ایجاد عناوین پر از کلمات کلیدی کنید. بر اساس نتایج تحقیق کلمات کلیدی خود، می توانید انتخاب کنید که از کدام کلمات کلیدی استفاده کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، کلمات کلیدی دم بلند نامزدهای خوبی برای استفاده در عنوان H1 و سایر عناوین هستند.

 

از عناوین بسیار طولانی خودداری کنید.

عناوین خود را زیاد طولانی نکنید. از عناوین کوتاه اما توصیفی استفاده کنید. از دستورالعمل‌های طولی مشابه عنوان صفحه استفاده کنید، یعنی کمتر از 65 کاراکتر.

اگر نیاز به ارائه توضیحات طولانی‌تری دارید، می‌توانید از یک عنوان کوتاه و سپس متن پررنگ برای ارائه اطلاعات بیشتر استفاده کنید، همانطور که در مثال زیر از Google AdSense نشان داده شده است.

اطمینان حاصل کنید که تگ H1 شما قابل مشاهده است و از دید کاربران پنهان نیست
بسیاری از تم های وردپرس دارای تگ h1 در HTML صفحه هستند اما آن را (با استفاده از CSS) برای کاربران پنهان می کنند. این یک عمل سئو خوب نیست.

بررسی کنید که تم شما تگ H1 را به درستی خروجی می دهد و در صفحه قابل مشاهده است.

ساده ترین راه برای انجام این کار این است که منبع یک صفحه را مشاهده کنید (راست کلیک کرده و VIEW SOURCE را انتخاب کنید) و H1 را جستجو کنید.

آنچه در <h1></h1> محصور شده است نیز باید در صفحه قابل مشاهده باشد.

سبک H1 خود را متفاوت از بقیه سرفصل ها بنویسید.
h1 خود را متمایز کنید. حروف را بزرگتر از بقیه متن و عنوان کنید.

از سرفصل ها به صورت سلسله مراتبی استفاده کنید.
من در بالا ذکر کردم که باید به سرفصل‌ها مانند نوشتن طرح کلی برای یک کتاب یا سند طولانی نزدیک شوید.

آنچه برای سئو مهم است این است که برچسب های خود را به صورت سلسله مراتبی داشته باشید در غیر این صورت می توانید هم موتورهای جستجو و هم کاربران را گیج کنید.

به عبارت دیگر، <h1> شما باید بالای کد HTML باشد و بقیه (h2، h3 و غیره) به ترتیب دنبال شوند.

در مثال بالا توجه کنید که چگونه اندازه فونت با حرکت به سمت پایین سلسله مراتب تغییر می کند.

 

در هر صفحه فقط از یک تگ H1 استفاده کنید.

بهترین شیوه های سئو نشان می دهد که باید تنها یک تگ h1 در هر صفحه وجود داشته باشد. این به این دلیل است که منطقی تر است و این همان چیزی است که باید برای آن هدف گذاری کنید.

در مواردی که در نهایت چندین تگ h1 در یک صفحه دارید، این پایان دنیا نیست. اگر می توانید وضعیت را اصلاح کنید، آن را انجام دهید، در غیر این صورت، آن را به حال خود رها کنید.

در اینجا یک ویدیو از Google در مورد استفاده از چندین تگ h1 در هر صفحه است.

تگ های H1 باید با هدف کاربر مطابقت داشته باشد.

هنگام نوشتن h1 خود، قصد کاربر را فراموش نکنید. اگر این با انتظارات کاربر مطابقت نداشته باشد، ممکن است وب سایت شما را حتی بدون خواندن محتوا ترک کنند.

اگر این اتفاق بیفتد نه تنها مشتریان یا خوانندگان بالقوه خود را از دست می دهید، بلکه برای سئوی شما نیز مضر است.

این رفتار کاربرانی که از یک وب‌سایت بازدید می‌کنند و سپس به نتایج جستجو بازمی‌گردند، زیرا آنها راضی نبودند، به عنوان pogo-sticking شناخته می‌شود و می‌تواند در بلندمدت بر رتبه‌بندی شما تأثیر منفی بگذارد.

اطمینان حاصل کنید که h1 شما آنچه را که انتظار دارند در صفحه مشاهده کنند به کاربران ارائه می دهد.

 

نمونه هایی از تگ های H1

بیایید چند مثال خوب از وب‌سایت‌هایی که تگ‌های H1 بهینه‌سازی شده‌اند را مرور کنیم تا به شما در درک چگونگی اعمال اصول بالا در تمرین کمک کنیم.

مثال 1

تگ عنوان h1 برای کاربران بهینه شده است، در حالی که عنوان صفحه کوتاه تر و سئو دوستانه است.

مثال تگ H1
تگ H1 با عنوان صفحه متفاوت است.
مثال 2

برای مارک های شناخته شده، عنوان 1 (برای صفحه اصلی) می تواند با نام تجاری مطابقت داشته باشد در حالی که عنوان صفحه می تواند شامل کلمات کلیدی باشد.

نمونه برچسب H1 صفحه اصلی SEO بهینه شده
مثال 3

استفاده از همان مقدار برای عنوان صفحه و عنوان بسیار خوب است.

عنوان صفحه مانند عنوان 1 است
تگ های h2، h3 و h4 چطور؟

برای جلوگیری از هر گونه سردرگمی، اجازه دهید من چیزی را روشن کنم. تمام اصولی که در بالا توضیح داده شد برای همه تگ های هدر و نه فقط H1 قابل اجرا هستند.

علاوه بر این، لطفا به موارد زیر توجه کنید:

وقتی تگ های دیگر مانند پررنگ یا کج مناسب تر هستند از تگ های عنوان استفاده نکنید.
با استفاده از سرفصل ها زیاده روی نکنید. زمانی که برای ساختار، اهداف پیمایش و آسان‌تر کردن خواندن محتوای صفحه اهمیت دارد، از سرفصل‌ها استفاده کنید.
شما مجبور نیستید از همه انواع عنوان در یک صفحه استفاده کنید. بسته به طول و نوع محتوای خود می توانید h1 و فقط h2s را داشته باشید.
داشتن تعادل بین استفاده از سرفصل ها و سایر عناصر قالب بندی همیشه بهترین رویکرد است.

تگ های عنوان HTML چیست؟

در زبان نشانه گذاری HyperText (HTML)، که زبانی است که برای نمایش صفحات وب در مرورگر (صرف نظر از پلت فرم CMS) استفاده می شود، انواع مختلفی وجود دارد.

برچسب هایی که می توان از آنها برای ایجاد عنوان در یک سند استفاده کرد.

این بسیار شبیه به ایجاد عنوان در مایکروسافت ورد است. هنگامی که می خواهید یک متن یا جمله خاص برجسته شود، می توانید سبک آن را به عنوان عنوان 1، عنوان 2 و غیره تنظیم کنید.

سرفصل ها در یک سند Word می توانند برای تقسیم یک سند به بخش های مختلف یا به عنوان راهنمای ایجاد فهرست مطالب استفاده شوند.

به طور کلی، آنها با تقسیم یک سند بزرگ به بخش های کوچکتر، که هر قسمت دارای عنوانی است که قالب بندی متفاوتی دارد (متن بزرگتر، پررنگ، و غیره) نسبت به بقیه سند، خواندن یک سند را آسان تر می کند.

تگ های عنوان HTML نیز به همین ترتیب کار می کنند.

هنگامی که یک جمله را در ویرایشگر وردپرس هایلایت می کنید و آن را روی عنوان 1 قرار می دهید، سیستم کد زیر را در HTML اضافه می کند:

<h1>این یک عنوان H1 است</h1>

این به مرورگر می‌گوید که آن جمله را به سبک دیگری (تعریف شده توسط کلاس‌های CSS) از موضوع شما قالب‌بندی کند.

به مثال زیر نگاه کنید:


هنگامی که عنوان را به عنوان H2 یا H3 تنظیم می کنید، HTML به صورت زیر تغییر می کند:

<h2>این یک عنوان H2 </h2> است

<h3>این یک عنوان H3 </h3> است

بنابراین، تگ‌های سرفصل HTML قطعاتی از کد HTML هستند که برای تعیین سرفصل‌های یک صفحه استفاده می‌شوند.

برای بهبود سئوی خود چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید؟
سئو که جزئی از بازاریابی موتورهای جستجو است، ارائه یک تجربه عالی برای کاربران است و یکی از این کاربران موتور جستجو است که به نوبه خود سعی دارد بهترین تجربه را برای کاربران خود ارائه دهد.

معمولاً با سئو سعی می کنید بسیاری از چیزهای کوچک را که به طور مستقل ممکن است چندان مهم به نظر نرسند اصلاح کنید، اما وقتی با هم ترکیب شوند می توانند رتبه جستجوی شما را بهبود بخشند.

بنابراین، علاوه بر بهینه سازی تگ h1، در اینجا لیستی از موارد دیگری وجود دارد که برای موفقیت سئو ضروری هستند.

سئوی فنی را بررسی کنید و مطمئن شوید که موتورهای جستجو می توانند بدون هیچ مشکلی به وب سایت شما دسترسی داشته باشند، بخزند و ایندکس کنند.
پیکربندی وب سایت خود برای استفاده از URL های سئو دوستانه برای پست ها و صفحات خود
ایجاد وب سایت هایی با کیفیت بالا که تجربه ای عالی را برای کاربران فراهم می کند
نوشتن محتوای سئو دوستانه با کیفیت بالا که ارزش زیادی به کاربران ارائه می دهد
اتصال محتوای خود به یکدیگر با استفاده از پیوندهای داخلی برای ایجاد وب کوچک خود، و یافتن صفحات بیشتری را برای کاربران آسان تر می کند.
تبلیغ وب سایت خود با استفاده از روش های مستحکم با هدف به دست آوردن لینک از وب سایت های دیگر در اینترنت (این به عنوان لینک سازی طبیعی نیز شناخته می شود).

نتیجه گیری

تلاش های سئوی شما با بهینه سازی تگ H1 شروع نمی شود و به پایان نمی رسد. بهینه سازی سرفصل ها، یکی از کارهایی است که باید انجام دهید، اما مطمئناً این پایان کار نیست.

بر خلاف سایر عوامل سئو، تگ h1 چیزی است که می توانید کنترل کنید و اگر به درستی بهینه شود می تواند در رتبه بندی شما تفاوت ایجاد کند.

اگر از آنچه در بالا خواندید مطمئن هستید، گام بعدی این است که یک حسابرسی H1 از وب سایت خود انجام دهید و h1 هایی را که نیاز به بهینه سازی دارند شناسایی کنید.

ابزارهایی مانند SEMRUSH می‌توانند کار شما را بسیار آسان‌تر کنند، زیرا می‌توانند مشخص کنند که کدام صفحه‌ها برچسب h1 تعریف نشده‌اند، کدام صفحات دارای تگ‌های تکراری h1 هستند، و همچنین به شما توصیه‌هایی در مورد نحوه بهینه‌سازی آنها می‌دهند.

درباره‌ی zarei

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *