ارزش دادن به محتوا با اشتراک گذاری و گرفتن بک لینک آن

بک لینک یکی ازفاکتورهای مفید در سئو وب سایت هست. برای ساخت بک لینک روشهای مختلفی ارائه وپیشنهاد شده است که هرکدام دارای مزایا ومعایبی هستند ودرزمانهای خاصی کاربرددارند. اگر شمامحتوای با کیفیت تولیدمیکنید اماتعداد بسیارکمی بازدیددریافت میکنید، به کمپین توسعه محتوا توجه ویژه ای داشته باشید. حتمانگاهی به لینک هایی که ساخته ایدبیاندازید، متوجه میشویدکه بیشتر آنهایی که ازطریق تبادل باوبلاگ ها یا وب سایت هابه دست آورده ایدتقریبا بی ارزش هستند. زیرا بیشتروبلاگ ها یا وب سایت ها فعال نیستند وبروزرسانی نمیشوند. به همین خاطر شمابه یک رویکرد مشخص برای ساخت لینک نیازداریدکه به صرف زمان وتلاش بیشتر نیازدارد، امامعمولا هزینه ای برای ساخت بک لینک لازم نیست پرداخت نمایید.

توسعه وبه اشتراک گذاری تولید محتوا یکی ازبهترین روش های ساخت بک لینک های بسیارباارزش ازمنابع مختلف است. این استراتژی نیازمندهمکاری بخش آنلاین روابط عمومی جهت تحقیق است تا بتوانیدبه مخاطبان هدف خوددسترسی پیدا نمایید. همان افرادیکه شماتمایل داریدمحتوای وب سایت خودرا مطالعه نمایند. این مسئله به بدست آوردن بک لینک بیش تر وبه اشتراک گذاری بیشترمحتوای شماکمک خواهدکرد.
دراین مقاله مایک راهنمایی کامل وحرفه ای که مهمترین جنبه های توسعه لینک برپایه ی افزایش ارزش تولیدمحتوا است رابرای شما درنظرگرفته ایم، حتمااین مقاله رابا دقت وتمرکز کافی چندبارمطالعه نمایید.

 

تعریف بک لینک (Backlink)

بک لینک (Backlink) یک لینک هست که از یک وب‌ سایت به وب سایت دیگرداده میشود. موتور های جستجوگر گوگل از بک لینک بعنوان یک سیگنال مهم و اساسی رتبه‌بندی استفاده می نمایند. ازنظر موتورهای جستجو گر گوگل؛ هنگامی یک وب‌ سایت به وب سایت دیگری بک لینک میدهد، به این معنااست که محتوای وب سایت دریافت کننده بک لینک، باکیفیت وجذاب هست. دریافت بک لینک از وب سایت‌ های مرتبط وباکیفیت عالی میتواند به افزایش رتبه ی وب سایت در نتایج موتورهای جستجو گر گوگل کمک بسیاری کند.

پیشی گرفتن برای جلب توجه کاربران بسیار مهم و اساسی است. بازاریابی تولید محتوای موفق و ارزشمند در گرو ایجاد وتقویت محتوای استثنایی هست. کاربران وردپرس بطورمتوسط ​​ماهانه 72 میلیون پست وبلاگ منتشر می کنند. امروزه باکمک دیگر پلتفرمهای CMS، حجم مطالب جدیدی که هرروز به وب اضافه می شود بیش تر از 3 میلیون پست می باشد.

دراین چشم انداز تولید محتوا، اشتراک گذاری اجتماعی به تنهایی موجب تولید محتوای کافی برای با ارزش و جذابیت برند نمی شود. تولید محتوا برای دستیابی به بیش ترین کاربران هدف وایجاد اعتبارو ایجاد ترافیک، هم به اشتراک گذاری اجتماعی وهم به بک لینک نیازمند است.

 

تولید مقاله و اشتراک گذاری آن

اشتراک گذاری های اجتماعی بامیزان محتوای موجودهمگام نبوده وبازاریابان تولید محتوا تأثیرآن رااحساس می کنند. گزارش سالانه محتوای ترند BuzzSumo 100 میلیون مقاله رابررسی کردند وکاهش مشابهی را درتعداد اشتراک گذاری های اجتماعی مشاهده کردند. این میانگین ازهشت اشتراک گذاری درسال 2016 به 5 اشتراک گذاری درسال 2018 کاهش یافته هست.

 

تقویت تولید محتوا چیست؟

درساده و  آسان ترین حالت ممکن، تقویت ارتباط دیجیتالی با تولیدمحتوا هست. این ارتباطات به کاربران هدف فرصتی می دهد تاپست های شما را مشاهده کنند وبا وب سایت های شماتعامل برقرار کنند.

دوروش اصلی برای تقویت محتوا وجوددارد: ازطریق به اشتراک گذاری لینک درپلتفرمهای شبکه های اجتماعی یاباایجاد بک لینک.

بک لینک ها رامیتوان درهرمکانی اضافه کرد، ازجمله متن نوشته، مشخصات سخصی نویسنده یاانتساب پست می باشد.

از آپ های ایمیل وپیام رسانی نیزبرای به اشتراک گذاری تولید محتوا استفاده می شود، اماردیابی این مکانیسم های “اشتراک گذاری تاریک” پیچیده ودشواراست، زیرا اکثرا خصوصی هستند. هیچ استراتژی تقویتی به معنی برگشت ضعیف سرمایه گذاری در تولید محتوای شمانیست. تولید محتوای شمابدون تقویت بااشتراک گذاری اجتماعی و بک لینک، به افرادکافی نمیرسد تابرای کسب وکار شما باارزش باشند.

شاید قبلاً این راشنیده باشید، اما دوباره یادآوری میکنیم: منتشر کردن تولید محتوا کافی نیست، زیرا کاربران بایستی بتوانند آن راپیدا کنند. باذکرمثال توضیح می دهیم که چراانتشار تولید محتوا به تنهایی کافی نیست: فرض کنید شما یک وبلاگ شخصی راه اندازی کرده اید. در این مورد به چندنفر از آشنایان واعضای خانواده خود گفته اید.

بار دیگر درمورد آن در لینکدین پستی منتشر کردم. کل بازدیدکنندگان وب سایت درآن تاریخ12 نفر بودند. اگر این یک وب سایت تجاری بود، قطعاً بامشکل مواجه می شدیم. همان گونه که رندفیشکین می گوید: ارسال پست ارزشی ندارد. حتی منتشر کردن تولید محتوای جذاب و عالی هم کافی نیست. تولید کنندگان محتوا بایستی قبل از ارسال تولید محتوای خود، درمورد چگونگی ودلیل تقویت آن فکر کنند.

چرا بایدمردم آن رابه اشتراک بگذارند؟ چرامردم به آن لینک می دهند؟ چگونه افرادآن راپیدا می کنند؟ اشتراک گذاری اجتماعی به تنهایی یک استراتژی تقویت نیست، شبکه های اجتماعی پلتفرمهای اساسی را کشف تولید محتوا هستند.

پیشنهاد می کنیم به مقالاتی که امروز مشاهده کردید، توجه کنید؛ چه تعدادرا ازطریق موتورهای جستجوگر گوگل وچه تعداد را از شبکه اجتماعی پیداکردید؟

اشتراک گذاری اجتماعی بسیار مهم است، امابه خودی خودیک استراتژی تقویت نیست.

محدودیت هایی دررابطه بااعتماد به اشتراک گذاریهای اجتماعی برای جذب کاربران برای محتوای شماوجود دارد:

  • بیشتر لینک های اشتراک گذاری شده در شبکه های اجتماعی هرگز کلیک نمی شوند.
  • بسیاری ازافرادیکه مقالات خودرا به اشتراک می گذارند حتی آنها را نگاه نمیکنند، چه بخواهند به این که آنها را مطالعه کنند.
  • ماندگاری پست های اجتماعی محدودهست. اگر امروزیک توییت را ازدست داده باشید، آیا میتوانید فردا آن را مشاهده می کنند؟
  • اشتراک گذاری اجتماعی معمولاًدر روزها وهفته ها پس از انتشار تولید محتوا به سرعت کاهش پیدا میکنند.

 

اهمیت بک لینک

بک لینک ها هم چنان راهی قدرتمند ومستمر برای هدایت بازدید کنندگان به تولید محتوای ماهستند.

بدست آوردن آنهادشوار است، امابسیار بیشتراز یک توییت یایک پست در فیسبوک عمر میکنند، ویک فاکتور قدرتمند رتبه بندی موتورهای جستجو گر گوگل هستند.

تولید محتوایی که اشتراک گذاری ولینک ها رابه خود جلب میکند، تولید محتوای ایده آل هم لینک ها وهم اشتراک گذاری ها رابه خود جلب میکنند.

کاربران بیشتری که تولید محتوا را ازطریق اشتراک گذاری اجتماعی و بک لینک کشف میکنند، احتمال اضافه کردن URL به یک ایمیل یا کانال Slack را افزایش می دهند.

تحقیقات در BuzzSumo نشان داده است که پنج قالب محتوایی راشناسایی کرده که دارای پتانسیل دستیابی به لینک ها واشتراک گذاری ها هستند:

  1. تولید محتوای معتبرو مهم که به سؤالات محبوب پاسخ بدهد، مانند “چیست؟”
  2. پستهای عقاید قوی وپستهای سیاسی
  3. تولید محتوایی که تحقیقات وبینش های اصلی را ارائه می دهد
  4. تولید محتوایی که از موضوعات پرطرفدار استفاده میکند، اماهم چنین بینش عملی دارد
  5. تولید محتوای با خبرهای معتبر و ارزشمند درباره ی محصولات یاتحولات جدید
  6. پستهای پاسخ معتبر

تعدادی از سوالاتی که ازبهترین بازاریابی های تولید محتوا به آسانی پاسخ می دهند.

مثالی ازآن محتوای ساده امامعتبر پاسخ به سؤالات “چیست” است.

به تعداد بسیار بالای اشتراک گذاری اجتماعی و بک لینک برای این نوع تولید محتوا دقت کنید.

پستهای “پاسخ” در رابطه با لینک ها بطورمداوم خوب عمل میکنند، اما بازاریابان تولید محتوا اکثرا آنها رانادیده میگیرند.

این امربه ویژه درمورد سؤالات اساسی ومهم صدق می کند.

آن چه که برای شما مهم واساسی بنظر میرسد، می تواندبرای افراد جدید وتازه که به صنعت شما محقل می شوند، موثر ومفید باشد.

پاسخ به سؤالاتی که کاربران هدف شما میپرسند، هم چنان یکی ازقدرتمندترین اشکال بازاریابی تولید محتوااست.

 

محتوای با کیفیت بالا

پیشنهادات و نظراتی که بسیار قوی ویابحث برانگیز هستند. نه فقط اشتراک گذاری بلکه لینک هارا هم همراه دارند.

افرادبرای عضویت دریک جامعه برای نشان دادن تعلق خود وحمایت ازعلل یادیدگاه هایی که به آنهااهمیت می دهند پستهای پیشنهاد ها و نظرات رابه اشتراک می گذارند.

هم چنین این پست هالینک هایی رابدست می آورند، زیراافراد میخواهند مقالات رادرحمایت ازنظر خود، بعنوان نقطه بحث برای گفت وگو یابرای بحث درمورد پست، به آنها ارجاع دهند.

 

جستجو و نگاه های متفاوت

تحقیقات نشان می دهدکه هدف اصلی دارای اشتراک گذاری و لینک هست. مرکز تحقیقات Pew بطورمداوم ازتحقیقات منتشرشده خودبه اشتراک گذاری و لینک های بالایی دست پیدامیکند.

Social Media Examiner کاربران بسیار زیادی دارد وبطورمداوم برای تولید محتوای خوداشتراک گذاری بالایی رابدست می آورد.

بااین وجود، درطول 12ماه گذشته، پستهای SME بطور متوسط 15 بک لینک داشتند.

یک استثنای بسیاربزرگ گزارش سالانه صنعت براساس تحقیقات اصلی هست. این گزارش به محتوای مرجع تبدیل شده هست.

راهبرد های بهبود کیفیت تولید محتوا

تقویت تولید محتوا بسیاربیشتر ازاشتراک گذاری اجتماعی هست. برای تأثیرگذاری، بایدمدت هاقبل ازانتشار تولیدمحتوا، درباره ی تقویت آن فکرکنیم.

بعضی ازتاکتیک هایی که بایدمد نظرگرفته شوند، عبارت است از:

  • تبلیغ دستی
  • ارسال نامه هدفمند و باارزش
  • حمایت ازاینفلوئنسرها
  • ایجاد لینک وقابلیت های مشاهده موتورهای جستجوگر گوگل
  • تبلیغات پولی

 

پست الکترونیک

یک ایمیل هدفمندبرای کاربران میتواندترافیک بسیاری نسبت به اشتراک گذاری اجتماعی داشته باشد.

اگرگروهی از کاربران شما به موضوعاتی علاقمند هستندکه در ایمیل قبلی نشان داده شده یاازپست های خاص وبلاگ بازدیدبیشتری داشتند، یک ایمیل هدفمند برای تبلیغ پست شما، میتواند مفیدباشد.

 

کمک گرفتن از اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرهایی که لینک ها رابه اشتراک می گذارند، موثر و مفید هستند.

اما اینفلوئنسرهایی که بطورگسترده تری ازبرند و تولید محتوای شماحمایت میکنند، تأثیربیشتری دارند.

طرفداران هنگام صحبت دریک رویداد یاپادکست ازشما نام می برند.

آنهاهم چنین دریک پست وبلاگ در وب سایت خودیا دریک پست مهمان برای یک رسانه ی مهم ازشما نام میبرند و ممکن است لینک شمارا درآن جا قرار دهند.

بازاریابی اینفلوئنسر بایدمتمرکز برساخت طرفدار و اینفلوئنسر باشد، نه این که به دنبال اشتراک گذاری اینفلوئنسر باشد.

 

ساختن بک لینک

سئو وب سایت وقابلیت مشاهده در موتور های جستجوگر گوگل یک بازی طولانی مدت است، اماشما بایدبه چگونگی بهبودقابلیت مشاهده محتوای خوداز تولید محتوا گرفته است تاعوامل فنی آن بپردازید.

لینک سازی فعال یکی ازبهترین راه هابرای بهبود قابلیت مشاهده موتور های جستجو گر گوگل در تولید محتوای شما است.

به اشتراک گذاری تولید محتوای شماتوسط وب سایت های دیگر به الگوریتم های موتور های جستجو گر گوگل نشان می دهدکه محتوای شمابرای دیگران ارزشمنداست.

 

تبلیغات پرداختی

مابطور فزاینده ای دریک دنیای پولی زندگی میکنیم.

دسترسی ارگانیک در موتورهای جستجو گوگل و شبکه های اجتماعی سخت تر وپیچیده است.

شماباید ارتقای تولید محتوای خود را ازطریق تبلیغات موتورهای جستجو گر گوگل یاافزایش پست های فیسبوک درنظر بگیرید.

تبلیغات پولی بخش بسیار مهمی ازاستراتژی تقویت شما است.

 

روش های بک لینک گرفتن

روشهای متفاوتی برای به دست آوردن بک لینک ازافراد هدف معرفی شده است. قالب زیریک فرآیند بسیارمحبوب ومفیداست که شمامیتوانید ازآن پس ازایجاد تولید محتوای خودبرای توسعه بک لینک استفاده نمایید:
شناختن کاربران هدف: ایجادلیستی ازکلمات کلیدی وموضوعاتی که کاربران هدف شمابرای پیداکردن تولید محتوای جاری میتوانند ازآن استفاده نمایند. هم چنین بااستفاده ازاین لیست میتوانید تاثیرگذاران صنعت خودرا شناسایی نمایند وآنها رامورد هدف قراردهید.
تحقیق دررابطه با محتوای موجود: دقت کنیدکه چه تولید محتوایی درمورد موضوعات هدف شما ایجادشده است. هم چنین بایدمتوجه شویدکه تاثیرگذاران صنعت شمادررابطه باچه موضوعاتی بیشتر بحث و گفت وگو میکنند.
تولید محتوا: تمام تمرکز وحواس خودرا پیرامون موضوعات هدفی که بیش ترین توجه به آنهامعطوف شده است بگذارید ودررابطه باآن شروع به تولید وتوسعه محتوا خود نمایید.
دریافت بک لینک: بااستفاده ازایمیل باتاثیرگذاران هدف ارتباط برقرارکنید تابتوانید به آنهانشان دهید که بین مطالبی که آنها تولید وبه اشتراک گذاشته اند بامحتوایات وب سایت شما ارتباطی وجوددارد. درمرحله ی بعدی به آنها نشان دهیدکه چگونه میتوانند از تولید محتوای شمادر تولید وانتشار محتوای جدید خوداستفاده نمایند.
هنگامی که ازاین مراحل به عنوان قسمتی ازاستراتژی ساخت لینک بصورت توسعه ای استفاده میکنید، به این موضوع پی خواهیدبرد که شروع فرآیندکار ساده ای نخواهدبود. امابااستفاده ازاین استراتژی میتوانید ارتباط وتعامل بهتری باتاثیرگذاران و کاربران آنلاین خود برقرارکنید. این امر باعث میشودکه بتوانید لینک وترافیک بیشتری به دست آورید. هم چنین کمک میکندکه تولید محتوای خودرا براساس علاقه و آخرین موضوعات مطرح شده توسط آنها تولید وبروزرسانی نمایند.

 

نتیجه نهایی

دراین مقاله یکیدیگر ازروشهای گرفتن بک لینک راباشما درمیان گذاشتیم. همان گونه که درمقاله بررسی کردیم این نحوه گرفتن بک لینک زمان براست ونیازمند صبر وبردباری بسیارزیادی میباشد. امادرعوض میتوانید مطمئن شویدکه بک لینک باکیفیت برای وب سایت خود بدست آورده اید.

اشتراک گذاری اجتماعی یک استراتژی تقویت تولید محتوا نیست. حتی اشتراک گذاری زیاد وذکرشده توسط اینفلوئنسرها به این معنانیست که تولید محتوای شما لینک هایی راکسب میکند، اعتبارایجاد میکند یاباعث ایجاد ترافیک می شود. تقویت تولید محتوا به اندازه تولید محتوا، یاحتی بیش ترازآن اهمیت دارد. بنابراین، برای هرقسمت از تولید محتوا به یک استراتژی تقویت نیازمند هستیم. هدف شماباید ایجاد و تولید محتوایی باشدکه هم اشتراک گذاری وهم بک لینک رابه خود جذب کند.

درباره‌ی zarei

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *