ابزاررتبهبندی الکسا،سرویسی است که آمازون آن رابرای تحلیل ورتبهبندی وب سایت هاارائه داده است.اگرمیخواهیداز رتبه وب سایت خوددرکشورایران وجهان آگاه باشید،میتوانیددراین سرویس ثبت نام نموده وازامکانات آن استفاده کنید.دراین مقاله به مفاهیم واصطلاحات الکساخواهیم پرداخت.
الکسا چیست؟چقدرمیتوان به این رتبهبندی اعتمادکرد؟!
۱-بخشKEYWORD OPPORTUNITIES
Keyword Gaps
دراین بخش متوجه خواهیدشدکه چه کلمات کلیدی وجوددارندکه در وب سایت شماوجودندارد.اما وب سایت های رقیب ازآنهااستفاده میکنند.
–Avg Traffic to Competitors
این قسمت،میزان ترافیکی که وب سایت های رقیب برای این کلمه کلیدی بدست رابصورت نمره به شماارائه میدهد.
–Search Popularity
بخش مربوطه،میزان جستجوی این کلمه کلیدی درتمام موتورهای جستجوگر رابه شمانشان میدهد.
–Easy-to-Rank Keywords
کلماتی که درحال حاضر،وب سایت شمادررابطه باآنها،رتبهای کسب نکرده است رانشان میدهد.
–Relevance to this Site
تخمینی ازارتباط کلمه کلیدی با وب سایت شمادراین قسمت وجوددارد.این تخمین،امتیازی بین1-100میباشد.این میزان براساس ارتباط کلمه کلیدی باسایرکلمات کلیدی بدست میآید.
–Buyer Keywords
کلمات کلیدی که کاربرباسرچ آنهاقصدخرید پیدا میکند رابه شما نشان میدهد.
–Organic Competition
تخمینی ازمیزان سختی برای کسب رتبه دراین کلیدواژه هرچی عددبه 100نزدیکتر یعنی سختتر.
–Optimization Opportunities
Optimization Opportunitiesبه شمابرای افزایش ترافیک وب سایت کمک میکند.این قسمت برروی ارتقای جایگاه کلمات کلیدی که درآنها رتبه کسب کردید،تمرکزمیکند.
۲-بخش COMPETITIVE ANALYSIS
–Referral Sites
تعداد وب سایت هایی که به شمالینک دادندوتوانستندازابزار الکسا رتبه کسب کنند،دراین قسمت به شما نشان داده میشود.
–Traffic Sources
دراین بخش،وب سایت شماو وب سایت رقیبی هرکدام در30روز گذشته میزان ترافیک وب سایت شان ازچه کانالهایی بوده است رانشان میدهد.این قسمت،مواردی هست که درابزار گوگل آنالیتیکس نیزنشان داده میشود.
–Top Keywords
بیشترین ورودی وب سایت شماو وب سایت رقیب ازچه کلیدواژهها وکلمات کلیدی هستند؟
–Search Traffic
چنددرصد ترافیک ازکلمه کلیدی موردنظرمیباشد؟
–Organic Share of Voice
درصدترافیکی که به شکل ارگانیک توسط کلمه کلیدی موردنظرتوانسته است برای وب سایت شماایجادکند.
۳-بخشAUDIENCE ANALYSIS
–Site’s Overlap Score
دراین بخش ازاصطلاحات الکسا نشان میدهد،چند درصدمخاطبهاوبازدیدکنندههای وب سایت شماباسایر وب سایت هامشابه هستند؟
–Similar Sites to This Site
وب سایت های مشابه وب سایت شماچه وب سایت هایی هستند؟که این براساس نمرهSite’s Overlap Score به ترتیب مرتب شده اند.
۴-بخشTRAFFIC STATISTICS
–Alexa Rank
میزان محبوبیت وب سایت شمانسبت به سایر وب سایتها،رتبه شمادربین سایر وب سایت هارااعلام میکند.
–Country Alexa Rank
رتبه الکسا وب سایت شمادرکشوری که هستید،چه رتبهای هست؟
–global Alexa Rank
رتبه الکسا وب سایت شمادرجهان چه رقمی است؟
–Audience Geography
در30روزگذشته بازدیدکنندههای وب سایت شماازچه کشورها وشهرهایی بودهاند؟مخاطبهای وب سایت شماازچه نقطه جغرافیایی وارد وب سایت شماشدند؟
۵-بخش Site Metrics
–Engagementدر الکسا
دراین بخش ازاصطلاحات الکسا،میزان تعامل کاربران با وب سایت شمانشان داده میشود.
–Daily Pageviews per Visitor الکسا
تعدادبازدید صفحه به ازای هربازدیدکننده وب سایت شمارامیتوانیدمشاهده کنید.
–Daily Time on Site درالکسا
میانگین زمان که بازدیدکنندهها هرروز در وب سایت شمامیگذرانند را دراین بخش مشاهده میکنید.
–Bounce rate درالکسا
تعداد افرادیکه وارد وب سایت شماشدهاند،اما بدون هیچ اقدامی در وب سایت شماخارج شدهاند.نسبت این افرادبه تعدادکل افرادی که وارد وب سایت شماشدند،بانس ریت نامیده میشود.
–Site Flow الکسا
درواقع به شما نشان میدهدکه مخاطبین وب سایت شماقبل ازاینکه وارد وب سایت شوند،درچه وب سایت های دیگری بودهاند؟وبعد ازاینکه وارد وب سایت شماشدند،وارد چه وب سایتهای دیگری شدهاند؟این آمارها در60 روزگذشته به شما نشان داده میشود.
–Visited just before
چنددرصد ازمخاطبین شماقبل ازاینکه وارد وب سایت شماشوند،در وب سایت دیگری بودند؟
–Visited right after
چنددرصد بازدیدکنندههای شمابعدازاینکه وارد وب سایت شماشدند،به وب سایت دیگری سرزدهاند؟
–Total Sites Linking In
وب سایت شما چه تعداد لینک ازسایر وب سایت هابه وب سایت شمالینک دادهاند؟