چگونه متخصص سئو خودرا انتخاب کنیم؟

درشرایط  رقابتی کنونی افرادزیادی در زمینه سئو وب سایت وحضور شمادرصفحه اول گوگل فعالیت می کنند،ولی آیامی توانیدتجارت خودرا به هرکسی بسپارید؟درانتخاب متخصص سئو خودبایدبسیار دقیق و حساس باشید،زیرا استفاده ازتکنیک‌های میانبرو فریب موتورهای جستجو ممکن است باعث جریمه شدن سایت شمااز طرف گوگل دردرازمدت شود.

نکات ساده ای هستندکه شما را درتشخیص متخصص سئو یاری میکنند.قبل ازاستخدام متخصص سئو یک گزارش ازوضعیت کنونی سایت خود وایده‌های اوبرای بهبود آن بخواهید.

از متخصص سئو چه سوالاتی بپرسیم؟

اگربه فکر استخدام متخصص سئو هستید بهترین زمان برای انجام این کار قبل از ریدیزاین سایت یا راه اندازی یک سایت جدید است.در این شرایط هم شما و هم مشاور سئو شما مطمئن خواهیدبود که استانداردهای سئو در طراحی سایت رعایت شده و از این بابت مشکلی نخواهید داشت.البته برای سایت های فعال نیز میتوان از تخصص سایرین در زمینه سئو استفاده نمود ولی باید پیش از اعتماد کردن سوالات زیر را از او بپرسید.

  • میتوانم برخی ازنمونه کارهای شما وسایت هایی که در سئو آنها موفق بوده اید راداشته باشم؟
  • آیا شما تکنیک های پیشنهادی گوگل را رعایت میکنید و از ابزار گوگل وبمستر استفاده میکنید؟
  • بعنوان یک متخصص سئو فکر میکنید درچه بازه زمانی به موفقیت برسیم؟رسیدن به موفقیت در سئو را چگونه اندازه گیری میکنید؟
  • درزمینه کاری من چه مشتریانی داشتیدو چقدر موفق بوده اید؟
  • در زمینه سئو سایت های بین المللی فعالیت یا موفقیتی داشته اید؟
  • از نظر شما به عنوان یک متخصص سئو بهترین تکنیک های سئو برای سایت من چیست؟
  • چه مدت است که بعنوان یک متخصص سئو فعالیت میکنید؟
  • در طول پروژه چه اطلاعاتی دراختیار من قرار میدهید.آیا درجریان فعالیت های شما وتغییراتی که درسایت ایجاد میشود خواهم بود؟
  • بسیاری از متخصصین سئو هستندکه از تکنیک های کلاه سیاه برای کسب جایگاه بهتردرنتایج گوگل استفاده میکنند وتلاش میکنند با فریب دادن گوگل جایگاه سایت شمارا بهبود دهند.

این افراد معمولا توضیحات دقیقی ازعملکرد خود به شما ارائه نمی دهند.بهانه هایی مانند اینکه این روش ها مخفی هستند یادرک آنها برای شما دشوار است معمولا اشاره به روش هایی دارند که می تواند درآینده موجب جریمه وب سایت شما وحذف همیشگی ازنتایج گوگل شود.

۶ عامل مهم در تشخیص سئوکار غیر متخصص

قبل از آنکه سرنوشت تجارت خود رابه یک شخص یاشرکت که خود را متخصص سئو معرفی میکند بسپارید باید مطمئن شوید که توانایی لازم برای انجام این کار را دارد. شرایطی وجود دارد که به شما نشان میدهد این فرد یا شرکت انتخاب مناسبی برای شما نیست که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم.

1- متخصص سئو کار شما را با هزینه ای پایین می پذیرد.

سئو وب سایت ورسیدن به نتایج مطلوب کاری زمانبر وارزشمند بوده و به مراتب ازطراحی اولیه سایت مشکلتر است،از این‌رو یک متخصص سئو واقعی زمان و تجربه زیادی را برای بهبود وضعیت وب سایت شما هزینه می کند.در صورتی که فردی حاضربه انجام این کاربا هزینه اندک و یادر زمان کوتاهی است به او اعتماد نکنید،زیرا مسلما متخصص سئو شما به دنبال فریب گوگل خواهد بود.

2- متخصص سئو رتبه اول گوگل را برای شما تضمین کند.

اگر متخصص سئو شما ادعا میکندکه درزمان کوتاهی شما را به رتبه اول نتایج گوگل میرساند به او اعتماد نکنید. هیچ راهی برای معرفی سریع سایت شما به گوگل و یا همکاری مستقیم یک متخصص سئو با گوگل نیست.تنهاراه معرفی وب سایت شمابه گوگل ازطریق افزودن مستقیم لینک سایت شمایا معرفی نقشه سایت به گوگل است که برای انجام آن نیازی به متخصص سئو یاسئو کار ندارید.

3- متخصص سئو کلمات کلیدی طولانی و یا غیر مرتبط را پیشنهاد می دهد.

کسب رتبه‌های بالا در نتایج گوگل بسیار مورد پسند و مطلوب است ولی شما باید در کلماتی اول باشید که کاربران اینترنتی بدنبال آن هستند، بطور مثال “متخصص سئو” کلمه کلیدی مناسبی است ولی “متخصص سئو وبسیما” چندان جستجویی ندارد زیرا افرادی که بدنبال متخصص سئو هستند نام شما را نمیدانند! پس استفاده از نام شرکت شما در کلمات کلیدی از طرف متخصص سئو در واقع نوعی فریب شما خواهد بود. کلمات کلیدی خود را بررسی کنید و در انتخاب آنها نظر دهید، خود را بجای کاربران قرار دهید و فکر کنید که چه عباراتی ممکن است بیشتر جستجو شوند یامعرف واقعی فعالیت شما هستند.

4- متخصص سئو شمارا به طور کامل درجریان فعالیت‌های خود قرار نمی دهد.

هرتغییریافعالیتی که برای شمامبهم است را ازمتخصص سئو خود بپرسید،زیرا اگراز طرف شماکارهایی مخالف باقوانین گوگل انجام دهند وب سایت شمابرای همیشه ازنتایج گوگل حذف خواهدشد.شما مسئول عملکردافرادی هستید که برای شماکار میکنند ومتخصص سئو یکی ازآنهاست پس اجازه داریدکه درجریان کاراو بوده وازهرتغییری آگاه باشید.

5- متخصص سئو لینک‌های زیادی به وب سایت شما وارد می کند.

یکی ازمهمترین عوامل در سئو سایت لینک‌های ورودی به سایت و معرفی صفحات شما در سایت های معتبراست، ولی درنقطه مقابل معرفی سایت شما توسط متخصص سئو درسایت‌های اشتراک گذاری لینک و یاسایت‌های رایگان آگهی درنهایت موجب کاهش اعتبار سایت شما و جریمه از طرف گوگل خواهد شد.برلینک‌های ورودی به سایت خود وکیفیت آنها نظارت کنید وازمتخصص سئو خود دراین زمینه توضیحات کافی راطلب کنید.

6- متخصص سئو بازدید سایت رابه یکباره افزایش می دهد.

افزایش بازدیدوب سایت وبهبود رتبه الکسا وضعیت سئو و اعتبارسایت شما رابهبود می بخشد ولی مسیری که متخصص سئو بازدیدکنندگان رابه وب سایت شما راهنمایی می کند،تعداد صفحات بازدید شده و زمان حضورآنهادر وب سایت اهمیت بالایی دارد.با توجه به هزینه تبلیغات اینترنتی درایران باید رابطه ای منطقی بین میزان پرداخت شماوتعداد بازدید برقرار باشددر غیراین صورت توضیحات لازم رااز متخصص سئو خود بخواهید تادر صورت هرگونه تخلفی سریعا جلوی آن رابگیرید.

درباره‌ی zarei

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *