روانشناسی رنگ در تبلیغات و برند سازی چه اهمیتی دارد؟

رواشناسی رنگ شاخه‌ای ازروانشناسی است که هدف آن نشان دادن تاثیررنگها برتصمیم گیریهای روزانه است مانندروانشناسی شکل

رنگهادارای قدرت هستند.شما میتوانیدازقدرت رنگهادربرندسازی خود یاکسب‌وکاراستفاده کنید.

لوگو وهویت بصری یک برندشامل چندین نشانگرتصویری مانندشکلها،نمادها،شماره وکلمات است.اماجزء بصری اصلی که مردم بیشترازهمه بخاطرمیسپارند،رنگ است.درحقیقت،رنگ شناخت برند راتا۸۰٪ افزایش میدهد.

رنگهامیتوانندبراحساس مشتری درهنگام نگاه کردن به هویت بصری یک برند تأثیرگذارباشد وباعث شود دربین گروه بزرگی ازبرندها به یادماندنی باشد.

چه طراح باشیدوچه صاحب یک کسب‌وکار،دانستن معانی رنگ ونمادهامفیداست تابتوانیدبهترتصمیم بگیرید.اگررنگی رابه معنای“آرامش”برای لوگوی تجاری یک کسب‌وکارباموضوع ورزشهای سخت وشدید انتخاب کنید،ممکن است پیام اشتباهی رابه مخاطب خودالقاکنید.

چگونه ازروانشناسی رنگها درتبلیغات وبازاریابی استفاده کنیم؟

مغزما ازرنگهابرای شناسایی ویژگیهای محصولات وبرندهای تولیدکننده محصولات استفاده میکند.به همین دلیل است که رنگ زردفسفری برای کامپیوترمناسب ولی برای کاپ‌کیک تهوع‌آوراست.بطورخلاصه میتوان گفت که این تصورات ذهنی همان روان‌شناسی رنگها درکاراست.دراینجاراهنمایی کاملی راجع به نحوه استفاده ازرنگهادرتبلیغات وبازاریابی ارائه شده است.

ارتباطاتی که مغزهای مابارنگهای خاصی برقرارمیکندراه‌حل مناسبی برای ایجادارتباط میان بازاریابی موادمختلف ومخاطبان هدف آنهاست.اگربدقت رنگهای مورداستفاده درتبلیغات صنعت خودرابررسی کنید متوجه خواهیدشد که رنگهای یکسانی بطورمکرر ظاهرمیشوند.این مشاهده اتفاقی واین رنگهاموردعلاقه رقیبان شمانیست!مطابق روانشناسی رنگ این رنگهاموجب ارتباط نیازها وانتظارات مخاطبان شمابا برند صنعتتان میشود.

انتخاب رنگ ایده‌آل برای بازاریابی وتبلیغات تاحدودی براساس زیبایی شناسی،آزمودن وعلمی است.البته تأثیراین سه موردبیشتر ازآن چیزی است که متوجه شوید.روانشناسی رنگها دربازاریابی آن‌چیزی است که به بررسی آن خواهیم پرداخت تابه شما برای بهتروموثرتر رساندن پیامتان کمک کنیم.

آیاروانشناسی رنگهادربازاریابی وتبلیغات اهمیت دارند؟

رنگها به زبانی سخن میگویندکه قابل تکرارنیست.به این معناکه به کمک احساسات باماارتباط برقرارمیکنندوبه همین دلیل تأثیربیشتری درترغیب دارند.

رنگ محصول مارامتقاعد میکندکه جنس فعلی تازه‌ترازجنس مشابه بارنگ دیگری است.انتخاب رنگ میتواندبراحساس مؤثر بودن دارو(حتی درحددلخوش کردن و بی اثربودن)نیز اثربگذارد.تولیدکنندگان دارو برای تأثیربیشتر قرصهای خواب‌آوراز رنگهای آبی ومحرکهای زردوقرمزاستفاده میکنندزیرا این مصرف کنندگان متأثر ازتأثیراین رنگهاهستند.

بااینکه ممکن است جادو بنظربرسدولی اطلاعاتی برای حمایت ازاین مطالب وجوددارد.۸۵ درصداز مصرف کنندگان رنگ رابعنوان اولین دلیل انتخاب یک محصول برای خریدعنوان کرده‌اند.علاوه براین،تا۹۰درصداز تصمیمات راجع به محصولات تنها براساس رنگ محصولات است.به گفته محققان روان‌شناسی رنگ،۴۲درصدازمصرف کننده‌ها براساس رنگ وطراحی وب سایت،ایده خود رانسبت به آن شکل میدهند ورنگ آنهابیش ازهرعامل دیگری برنظرشان تاثیرگذاراست.در۵۲ درصدمواقع انتخاب رنگ ضعیف وسایرمواردطراحی دارای جذابیت کمتر به کاربران این پیام رامیدهدکه هرگزبرنگردید.

روانشناسی رنگهاچگونه باخریداران درارتباط است؟

اهمیت رنگها دربازاریابی وتبلیغات واضح است اماچالش اصلی مربوط به روان‌شناسی رنگهایی است که به شماکمک کندباخریداران صحبت کنید.ممکن است اصول اولیه روان‌شناسی رنگ‌ مانندقرمز=شورو شوق وسفید=پاکیزگی رابدانید،امااین آگاهی تنهاآغاز راه پیچیده‌ای است که تأثیررنگ برنحوه تفکر واحساس خریدارنسبت به یک محصول رانشان میدهد.

مثال:

برای مثال محققان ارتباطاتی بین رنگهای خاصی مانندقرمز،آبی سلطنتی،مشکی ونارنجی رابارفتارها شناسایی کرده‌اندکه به سادگی برانگیزه خریداران تأثیرمیگذارد.انتخاب رنگ کسانیکه بدنبال شکار مشتریان هستند،کله غازی وآبی سیراست.برخی ازرنگهای کمرنگ مانندصورتی،آبی آسمانی وسایر رنگهای روشن احساسات زیادی رابرمی‌انگیزد واحساس ارتباط باخریداران لباسهای سنتی رابفردمنتقل میکند.به همین ترتیب میتوان گفت که مطابق روانشناسی رنگ،قهوه‌ای انتخاب خوبی برای بسته‌بندی نیست زیرااین حس رامنتقل میکندکه به سبزیجات ومیوه‌های پوسیده وترشیده فکرکنیم.

هررنگ برای کارخاصی مناسب است.

روان‌شناسی رنگها تنهابه معنای برانگیختن احساسات نیست.این روان‌شناسی راجع به استفاده از رنگهابرای محصولات وبرندها باهدف برآورده کردن انتظارات مصرف‌کننده‌هاست.تمام رنگهایی که برای یک محصول خاص یانوعی ازخدمات غیرمناسب هستند مانندلوگوی زرد روشن ونارنجی برای بانک یاقهوه‌ای یاطوسی برای محصولات بهداشتی زنانه راتصورکنید.این رنگها ازنظرماانتخاب اشتباهی هستند زیرا مطابق انتظاراتمان نیستند.

انتظارات ماازرنگها تاحدی زیادی ریشه بیولوژیکی دارد.قرمز،رنگ محبوبی برای برندهای موادغذایی است زیرامیوه‌های قرمزروشن رسیده وآماده خوردن هستندوگوشت تازه برش خورده نیزبه این رنگ است. طبیعت به ماآموخته است که معنای برخی ازرنگ­های خاص چیست وبهترین روش انتخاب رنگ درطراحی­،توجه به طبیعت است.افراد تصمیم­های خریدخود رابراساس آنچه ازدیدن رنگ­ها حس می­کنند،نهایی میسازند.

تأثیر روانشناسی رنگ­ها بردرک ما ازدنیاهمیشه واضح وحتی همیشه عقلانی نیست.ارتباط ما با رنگهاحتی م­یتواند تأثیرزیادی ازپیش‌­زمینه­ فرهنگی،پیشینه­ فردی وعلایق شخصی مابگیرد.اما میتوانیم براساس علم روان­شناسی رنگها تعمیم کلی دهیم.این تعمیم راباتحقیق مخاطبان ترکیب کنید تابینش عمیق­تری نسبت به ترجیحات یک مصرف‌کننده‌ی خاص بدست آورید.

تأثیر روانشناسی رنگها بربازاریابی وتبلیغات چیست؟

رنگها برخریداران تأثیرمی­گذارند وهر رنگ فهرستی خاصی ازویژگی­ها را داردکه م­یتوانید ازآن برای انواع بازاریابی مثل بازاریابی محتوا،چیدن استراتژی محتواوتبلیغ محصولات خودبهره بگیرید.دراین­ بخش روانشناسی رنگ­ها رامورد به مورد بررسی میکنیم تابهترین گزینه باتوجه به شرایط خود واهداف بازاریابی وتبلیغات خود راانتخاب کنید.

آبی

معمولاً آبی بعنوان یک رنگ مردانه شناخته میشود ولی این تمام چیزی نیست که راجع به آبی احساس ­شود.برخی دیگر ازمعنیهای روانشناسی رنگ آبی عبارتنداز:

  • آرامش
  • آسایش
  • طراوت
  • پایداری
  • مسئولیت پذیری
  • صلح
  • استراحت
  • ناراحتی

آبی رنگ محبوبی برای بان­کهاست زیراحس قدرت وثبات رامنتقل کرده وبرای انتظارمشتریان راجع به حفاظت ازپولشان ارزش قائل است.استودیوی یوگااز رنگ آبی درتابلوهای خوداستفاده م­یکندتاحس آسایش رابه بازدیدکنندگان منتقل کند.یک برندحفاظتی مانندکلاه وعینک ایمنی ازآبی برای بیان اعتمادخریداران به برند برای حفاظت ازآن­ها بهره م­یگیرد.

سبز

سبز رنگ سردی برای برندهای آرام،بالغ وحرفه‌­ای است.درواقع این رنگ بعنوان کاهش‌دهنده‌ی فشارخون وضربان قلب شناخته ‌شده است.برخی دیگر از معنیهای روانشناسی رنگ سبزعبارتنداز:

  • امورمالی
  • محیط زیست
  • سلامت
  • خوش شانسی
  • رشد
  • ثروت
  • توازن
  • تعادل
  • تسکین
  • بازسازی

سبزبه بسیاری ازمردم علامت بازیافت رایادآوری میکندکه آن رابهترین انتخاب برای برندهایی می­کندکه قصد دارندخود رادوستدارمحیط زیست یاارگانیک معرفی کنند.این رنگ انتخاب خوبی برای چشمه‌های آب گرم ومرکزهای درمانی است زیرابرتسکین وتجدید روحیه مشتریان تاکیددارد.

بنفش

بنفش،رنگ افسانه­‌ای،مرموز واحساسی است.رنگی است که درطبیعت فراوان نیست.برخی دیگر ازمعنیهای روانشناسی رنگ بنفش عبارتنداز:

  • خانواده­ی سلطنتی
  • لوکس بودن
  • فتنه­گری
  • شعبده بازی
  • رمز و راز
  • افتخار نظامی
  • ثروت
  • خیال پردازی
  • معنویت

این معانی براساس تجارت شما می­توانندتغییرکنند.

یک موسسه برنامه‌­ریزی مالی را درنظربگیرید که بطور ویژه درارتباط باآسیب دیدگان جنگی وخانواده­هایشان است تاشرایطی اقتصادی آن­ها رامدیریت کند.بروشور بنفش ثروت وتجمل راهمراه باقلب بنفش به ذهن خوانندگان می‌­آورد.

قرمز

قرمزرنگی جذاب،پرجنب وجوش وگرم است که معمولاً معانی زیر راتداعی م­یکند:

  • شور واشتیاق
  • انرژی زیاد
  • عشق
  • گرمی
  • آتش
  • جنگ
  • خشم
  • خطر
  • اعتماد به نفس

یک سرویس دوست­یابی که قرار باافرادناشناخته راتنظیم میکندمی­توانداز رنگ قرمز درصفحه­ وب­گاه خوداستفاده کند تابرخدمات جذاب،وسوسه انگیز ومختص افرادجسور تاکیدکند.مشخص شده است که قرمز سوخت وساز وفشارخون بینندگان راافزایش میدهدکه انتخاب مناسبی برای رستوران­‌دارها بنظرمی­رسد زیرااشتهای مشتریان راافزایش م­یدهد.

نارنجی

نارنجی رنگی صمیمی وشاداست که چندصفت مشترک مانندگرمی وانرژی زیاد باقرمزدارد.سایرمعانی که رنگ نارنجی تداعی میکندعبارتنداز:

  • جوانی
  • توان مالی
  • سرزندگی
  • صمیمیت
  • شوخ طبعی
  • تغییرات فصلی(خصوصاً تابستان به پاییز)

نارنجی رنگی است که می­توانیدبرای ترامپولین کودک خود ازآن استفاده کنید زیراآن­ها را پرجنب وجوش وپرانرژی میکند.این رنگ انتخاب فوق­العاده‌­ای برای برندهای زیبایی است نشان­گرمفید بودن محصولات برند برای همه­ افراداست.

زرد

مشتریانی که بازرد درارتباط هستند احساس خوش­بینی واستطاعت مالی دارند.این رنگ مزیت روشن وچشمگیر بودن رادارد.برخی ازمعانی تداعی­گر این رنگ عبارتنداز:

  • انرژی
  • شادی
  • خطر
  • جوانی
  • بازیگوشی
  • شادی
  • گرمی

توجه کنید که این معانی مانندسایر رنگ­ها نیست وحسی مشابه آن­ها رامنتقل نمی­کند.

خطراتی مانند آتش وجنگ که بازرد و درترکیب باقرمزنشان داده شوند ازهمان ابتدا جنبه­ منفی دارند.اماگاهی اوقات این تداعی معنی دقیقاً همان چیزی است که برندهایی مانندابزارهای قدرت م­یخواهندتا اعلام کنندکه «بااحتیاط حمل شود».

صورتی

صورتی رنگ کنایه آمیزی است.نزدیک این رنگ نشوید:نسبت به رنگ آبی که برای پسرهاست،صورتی بیشتر به دختران تعلق داردوتنها درموارد خاصی آقایان مجازبه استفاده ازآن هستند.این رنگ بیشتر پیوند باجنسیت داردامابرخی ازمعانی رنگ صورتی دردنیای تبلیغات وبازاریابی رابرای شماشرح خواهیم داد.صورتی میتواندنشان­گر موارد زیرباشد:

  • سرگرمی
  • دخترانه بودن
  • شادکامی
  • شیرینی
  • ظرافت
  • عشق
  • آرامش

صورتی رنگ محبوبی برای شیرینی فروشی­‌هاست زیرا رنگ شیرین وگرمی مانند تمام شیرینی­‌هایی است که میفروشند.این رنگ مخصوص برندهای زنانه­ای مانند ارائه دهندگان حفاظت شخصی است که ازصورتی پررنگ درتبلیغات خوداستفاده می­کنند تانشان دهندکه زنان میتوانندقدرتمند باشند وازخودمحافظت کنند.

طوسی

طوسی نشان­گرحرفه­‌ای بودن وفعالیت است.ممکن است احساس خسته کننده بودن رانسبت به طوسی داشته باشیدکه دربسیاری ازموارد این­گونه است.اماطوسی نمی­تواند نشان­گرخسته کننده بودن باشد. بااستراتژی مناسب بازاریابی طوسی م­یتواند نشانگرمعانی زیرباشد:

  • خنثی
  • حرفه‌­ای بودن
  • کارآمد بودن
  • رسمی بودن
  • شرکت­‌های بزرگ حقوقی

تمامی این موارد عواملی هستندکه یک سرویس حقوقی میخواهد برآن­ها تاکیدکند.طوسی میتواند دوری برندشما از دودویی بودن رانشان دهد.به این معنا که قابل استفاده برای وب سایت­ ‌هایی مانندفروش لباس­های کودکانه است که خود راازدریای صورتی وآبی جداکرده است.

سیاه

سیاه ازنظرفنی به معنای نبود رنگ است امابه معنای قدرت نیزهست.دراین­جابرخی ازتداعی معانی مشکی آورده شده است:

  • لوکس بودن
  • عرفان
  • قدرت
  • تشریفات
  • ظرافت
  • تاریکی
  • رمز و راز
  • تمایلات جنسی
  • کنترل
  • اسرارآمیز بودن

مشکی تقریباً سرد ومدرن است امااگربدرستی ازآن استفاده نکنیدظاهر زشتی خواهد داشت.این رنگ برای برخی ازبرندها مانندسمپاش‌­ها،شمع ­هاوسایرمحصولات خوشبوکننده بشدت نامناسب است. مشکی به معنای قدرت است که انتخاب خوبی برای باشگاه‌­هایی است که اعضای خودرابه چالش میکشند.

سفید

سفیدیک رنگ خالی است.تازه،جدید ونعنایی است که معانی زیرراتداعی میکند:

  • پاکیزگی
  • خلوص
  • خالی بودن
  • سادگی
  • جوانی
  • افتخار
  • صلح
  • بی­حسی
  • سردی

سفید رنگ دیری است که معنی«منفی»رامی‌تواند به مثبت تبدیل کند.ازآن­جاکه سفید سردترین رنگ است برف وقطب شمال رابرای مایادآور میشود.سفیدرنگ مناسبی برای بستنی­ فروشی‌­هاست که بر رهایی ازگرمای روزتاکیددارد.

قهوه‌­ای

قهوه­‌ای رنگی است که میتوانیدبه آن اعتمادکنید.قهوه‌­ای پشتیبان شماست وباگذشت سا­لهانیزهمچنان برقراراست.UPS ازاین رنگ برای بسته بندی استفاده کرده است تانشان دهدبه شما قول می­دهدکه بسته رابه سلامت به مقصدبرساند.قهوه­‌ای درتبلیغات وبازاریابی به این معناست:

  • قابل اعتماد بودن
  • قدیمی بودن
  • خاکی بودن
  • مردانه بودن
  • طبیعی
  • قابل اعتماد
  • گرم

قهوه‌­ای احساس کثیف بودن داردکه آن رابه انتخاب نامناسبی برای هتلها تبدیل می­کند.امابرای یک مغازه­ عرضه کننده­ وسایل باغبانی یامارک مالچ چطور؟

معانی رنگها درروانشناسی رنگ بافرهنگ چگونه تغییرمیکند؟

هروقت که به دنبال انتخاب یک طرح رنگی هستید پیشینه­ فرهنگی مخاطبانتان رادرنظر داشته باشید.بسیاری ازرنگها ارتباط خاصی بافرهنگ­هادارندکه درسایرفرهنگهامعنی متفاوتی دارد.بعضی رنگهاحتی ارتباط بامذهب دارند.

برای مثال زرد درژاپن باشجاعت درارتباط است اما دربخش‌هایی ازآمریکای جنوبی نشان­گرترسو بودن است.دربسیاری ازفرهنگهای آمریکای لاتین رنگی است که نشان­گرعزاداری ومرگ است.درچین زردنشان­گر مفاهیم مبتذل است.درآلمان باحسادت بجای سبز،زردرنگ میشوید.درخاورمیانه سبزامپراطوری ومقدس است(بنفش مختص سلطنت دراروپاست)که معمولاافراد حاکم آن رام­یپوشند.

هرجاکه به دنبال بازاریابی وتبلیغات محصولات خودبودیدراجع به مخاطبان هدف خودتحقیق کنید.رنگی که مطابق بافرهنگ مخاطبان شمانباشدپیش ازرسیدن به بازارموجب افول برندتان خواهدشد.

بهترین رنگ برای ایجادکال تواکشن

در روانشناسی رنگ،قرمزبهترین رنگ برای دعوت به عمل است زیرابه معنای انجام کارها درحال است.البته الزاماً اینطورنیست.اگرچه قرمزرنگی فوق‌­العاده­‌ای برای کال تو اکشن است(CTA)وبخوبی توسط بسیاری ازشرکتها مورداستفاده قرارگرفته است،اماتنها انتخاب وبهترین انتخاب شمانیست.

دربعضی مواردخریدارپس ازجستجو به این نتیجه رسیده است که محصول شمابهترین انتخاب است،دراین مورد سبزرنگ خوبی است که اورادعوت به اقدام کنیدوبه او بجای انتقال حس«همین حالابخر»اعلام کنیدکه«مشاوره­ خود رارزرو کنید» یا«بیشترصحبت کنیم».

سایرقوانین ساده­‌ی کال تواکشن عبارتنداز:

رنگ دعوت به اقدام شمابایدبسادگی قابل تشخیص باشداماچشمگیر نباشد.بایدطراحی وب سایت راتکمیل کند وبه گونه­ای درتضاد باسایررنگ­هاباشدکه نیازی به جستجوی آن نباشد.

گزینه­‌های دعوت به اقدام بایدبزرگ،واضح وساده باشندومتمایزازپس زمینه­ وب سایت انتخاب شوند.

اگرقصدانتقال پیام«همین حالابخر»رادارید ازرنگ­های گرم استفاده کنید.روان­شناسی رنگهانشان میدهدکه قرمزوسبز وترکیبی ازنارنجی متمایل به زردبهترین انتخابهاهستند.قرمز برفوریت تاکیددارد،سبز آرامش‌بخش وهدایت­گرمودبانه‌­ی تصمیم‌­هاست،وزردآتشی احساس گرما وشادی دارد.بااینکار به خریدارحس آنی شادی ورضایت ازخرید رامنتقل می­کنید.

چگونه رنگ استراتژی بازاریابی خود راارزیابی کنیم؟

روان­شناسی رنگ روش خوبی برای طراحی آگاهانه­ تبلیغات است اماامتحان کردن انتخاب شماتنها رااطمینان ازانتخاب صحیح است.

به این منظور چندباربایدشرایط راامتحان کنید.ترکیب رن­گهاواستفاده­ منفرد ازآن­ها رابیازماییدتاتعیین کنیدکدام حالت بیشترین تأثیر رادارد.زمانیکه رنگ نهایی خود راانتخاب کردید(رنگی که هیچ ارتباط منفی با تجارت شمانداشته باشدودرتضاد باهویت آن نباشد)بایدبه «مسابقه­‌ی براکت»برود.

مسابقه‌ی براکت روش دیگری برای بیان«تست جداگانه»است که یکی ازرنگها رانسبت به رنگ دیگرمیسنجیدتاتأثیرمثبت آن برمشتری راببینید.برای پیشگیری ازبه هم ریختن نتایج یکسان بودن استراتژی در کل فرآیند تست راحتماًدرنظر داشته باشید.

پس ازآزمایش براحتی رنگ برگزیده رادر وب سایت استفاده کنید وآن رادر وب سایت پیاده‌­سازی کنید.

رنگ­هاپیام بازاریابی راتقویت میکنند

امیدوارم درک بهتری ازروان­شناسی رنگهاداشته باشید تاآن­ها رابرای بازاریابی وتبلیغات استفاده کنید.باتفکربیشتر راجع به رنگ­ها انتخاب بهتری رابرای انتقال مفهوم برندخود به مشتریان خواهید داشت.

انتخاب رنگ ازلحاظ استراتژیک فراتر ازآن چیزی است که بنظرشما میرسد.درپایان افرادی هستند که می‌اندیشند سبز زیتونی و فوجیایی رنگی بهشتی است.شایداین­گونه باشد!

روانشناسی رنگ درتبلیغات وبرندسازی بسیارمهم است.رنگها اولین تاثیرومهمترین تاثیر راروی مخاطبان دارندزیراروی ضمیرناخودآگاه آنهااثر میگذارند.اگرمیخواهیدتبلیغات بابازدهی بالاتری داشته باشیدیابرندخود رابهتر درذهن مخاطبان ثبت کنیدبایدباتوجه به کسب وکارتان ازبهترین رنگها استفاده کنید.

البته برای هرکمپین بایدبه مخاطبان خودتوجه کنیدوبراساس پرسونا تدوین شده رنگهای مناسب راانتخاب کنید.زیراممکن است درهرکمپین بازاریابی مخاطبان شما ازلحاظ ویژگیهاو…متفاوت باشند.

سوالات متداول درباره روانشناسی رنگها

روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ یکی اززیرشاخه‌های علم روانشناسی است.هدف دراین شاخه ازعلم نشان دادن تاثیر رنگها برزندگی روزمره انسانهاوانتخاب آنهاست.زیرارنگهاقدرت زیادی دارندودربسیاری زمینه‌های زندگی انسان تاثیربسیارزیادی میگذارند.

آیاروانشناسی رنگها درزندگی اثردارد؟

هررنگ انرژی وفرکانس خاص خود راداردوتاثیرخاص خود رادربیننده میگذارد.امروزه روانشناسی رنگ درزندگی انسانها ازشخصیت شناسی تابرندینگ تاثیرزیادی دارد.رنگهامیتواننددرسلامت بدن ما،انرژی وحس روانی ماوحتی انتخابهای ماتاثیرگذارباشند.

چراروانشناسی رنگها دربازاریابی وتبلیغات مهم هستند؟

رنگها میتوانندباعث شوند محصولی بهتر ازمحصولی دیگربنظرآید.برای مثال رنگ باعث میشودمحصولی تازه‌تر،دارویی موثرتر،نوشیدنی خنکترو …بنظرآید.به همین دلیل برندهابرای فروش بیشتروماندگارشدن در ذهن مشتری به روانشناسی رنگ درتبلیغات توجه بسیاری دارند.

کدام رنگ ارامش دهنده است؟

آبی،سبز،سفید،زرد ورنگهای ملایم دیگرهمگی آرامش دهنده هستند.استفاده ازاین رنگها دردکوراسیون داخلی بخصوص برای دیوارهامناسب است.اما درتبلیغات وبرندسازی قواعدوقوانین استفاده ازرنگها متفاوت است.

درباره‌ی zarei

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *