PPC چیست؟

بسیارواضح است! پرداخت به ازای هرکلیک (Pay Per Click) . تبلیغات PPC (Pay Per Click) ازروش های خوب تبلیغات بوده وهستند. تبلیغات موتورهای جستجوگر گوگل که درنتایج جستجو ظاهر میشود خوداز سیستم PPC (Pay Per Click) استفاده میکند. یعنی به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ میشود، ازمشتری پول کسر میکند. تبلیغات بنری ومتنی میتوانندبه همین روش باشند. یعنی تبلیغ کننده، فقط به ازای کلیک هایی که دریافت کرده است پول پرداخت میکند ونمایش دهنده به ازای کلیک هایی که روی بنرهای وب سایت خودشده است، پول دریافت میکند. خوبی این نوع تبلیغ این است، که اگرکسی روی لینک یابنر شماکلیک نکرد، هر چقدرهم زمان بگذرد، شماپولی پرداخت نمیکنید. وبنر شمابرای دیدن شدن (که دیده شدن بخش مهمی از برندسازی است) شامل هزینه نمیشود وبدی آن این است.

اگر جاییکه تبلیغ میکندشلوغ وپربازدید باشد، به زودی پولتان تمام میشود وتبلیغ شما غیرفعال میشود ودیگر دیده نمیشوید. بااین توضیحات، کاملابستگی به نرخ هرکلیک وموضوع وکیفیت وجای بنر وب سایت های نمایش دهنده تبلیغ، دارد تابتوان تشخیص دادکدام روش مناسبتراست. درکنار آن تبلیغات زمانی است که برخلاف PPC (Pay Per Click) کاری به کلیک ندارند وبه ازای مدتی خاص، تبلیغ شمانمایش داده میشود وشما خیالتان راحت است که هرچقدر هم روی تبلیغ شمازیاد کلیک شد، اعتبارتان تمام نمیشود وبنر شماحذف نمیشود.

هم چنین اگرخود شمانمایش دهنده باشید، اگر وب سایت کم بازدیدی باشید، ازآن جاکه کلیک کمی روی بنرهای وب سایتتان میشود، درآمدبسیار ناچیزی حاصل میکنید و PPC (Pay Per Click) برای شمابه صرفه نخواهد بود. برای تشخیص اینکه کدام تبلیغ برای شمابه صرفه تراست، باید باتوجه به تعرفه کلیک وتعرفه تبلیغات زمان دار، ومکان تبلیغات، تصمیم گیری نمایید.

 

پرداخت به ازای کلیک یا PPC (Pay Per Click) چیست؟

PPC (Pay Per Click) مخفف pay per click یعنی پرداخت درهر کلیک است. مدلی از بازاریابی اینترنتی که درآن تبلیغ کنندگان باهر بارکلیک روی یکی ازتبلیغات خودهزینه ای راپرداخت میکنند.

اساساً، این روشی است برای خریدبازدید از وب سایت شما، به جای این که برای “داشتن” بازدیدهای ارگانیک تلاش کنید. تبلیغات در موتورهای جستجوگر گوگل یکی ازمحبوب ترین اشکال PPC (Pay Per Click) است.

هنگامیکه کسی کلمه کلیدی مرتبط باپیشنهادتجاری شمارا جستجو میکند ، به تبلیغ کنندگان این امکان رامی دهدکه برای درج آگهی درلینک های پشتیبانی شده موتور های جستجو گر گوگل پیشنهاد دهند.

به عنوان مثال ، اگرما کلمه کلیدی “نرم افزار PPC (Pay Per Click) ” راپیشنهاد دهیم، ممکن است تبلیغات مادربالاترین رتبه درصفحات نتایج موتورهای جستجوگر گوگل ظاهر شود. هربار که برروی تبلیغات ماکلیک می شودو بازدیدکننده ای به وب سایت ماهدایت می شود، بایدهزینه کمی به موتور های جستجو گر گوگل بپردازیم.

وقتی که PPC (Pay Per Click) بدرستی کارمیکند ، هزینه پیش پاافتاده هست ، زیراارزش بازدیدبیش ازمبلغی است که برای آن پرداخت میکنید. به عبارت دیگه، اگر ما 4 میلیون تومان برای یک کلیک پرداخت کنیم ، اماکلیک منجربه فروش 40 میلیون تومان باشد، سودکلانی کسب خواهیم کرد.

موارد بسیار زیادی برای ایجادیک کمپین PPC (Pay Per Click) برنده وجود دارد: ازتحقیق وانتخاب کلمات کلیدی مناسب، تاسازماندهی آن کلمات کلیدی درکمپین ها وگروه های تبلیغاتی کاملاًسازمان یافته، تاتنظیم صفحات فرود PPC (Pay Per Click) که برای تبدیل بهینه شدن است وجود دارد.

موتور های جستجوگر گوگل به تبلیغ دهندگانی که میتوانند باهزینه کمتری برای کلیک های تبلیغاتی، کمپین های پرداختی باکلیک هوشمندانه راایجاد کنند، پاداش می دهند.

اگرتبلیغات وصفحه های فرودشما برای کاربران مفید ورضایت بخش باشد، موتورهای جستجو گر گوگل باهر کلیک هزینه کمتری ازشما دریافت میکند ومنجربه سودبیشتری برای تجارت شمامی شود.

بنابراین اگرمیخواهیداز PPC (Pay Per Click) استفاده کنید، مهم است که یادبگیرید چگونه اینکار رابه درستی انجام دهید.

گوگل ادوردز محبوبترین سیستم تبلیغاتی PPC (Pay Per Click) درجهان است.

بسترتبلیغات، مشاغل راقادر میسازد تاتبلیغاتی راکه در موتور های جستجوگر گوگل وسایرخصوصیات گوگل نشان داده می شود، ایجادکنند.

گوگل ادوردز براساس یک مدل پرداخت به ازای هر کلیک کارمیکند که درآن کاربران کلمات کلیدی راپیشنهاد می دهند وبرای هر کلیک روی تبلیغات خود هزینه پرداخت میکنند.

هربار که جستجو شروع می شود، موتورهای جستجو گر گوگل دراستخدام تبلیغات هستند ومجموعه ای ازبرندگان رابرای نمایش درفضای تبلیغاتی ارزشمند درصفحه نتایج موتورهای جستجوگر گوگل انتخاب میکند.

برندگان براساس ترکیبی ازعوامل، ازجمله کیفیت وارتباط کلمات کلیدی وتبلیغات وهم چنین اندازه پیشنهادهای کلمات کلیدی آن هاانتخاب می شوند.

بطورخاص، افرادیکه درصفحه ظاهرمی شوند براساس رتبه آگهی دهنده تبلیغات هستند، معیاری که باضرب دوفاکتور اصلی محاسبه می شود؛ پیشنهاد CPC (بالاترین مبلغی که یک تبلیغ دهنده میخواهد خرج کند) وامتیازکیفیت (مقداری که میزان کلیک، ارتباط وکیفیت صفحه فرودشما رابه حساب می آورد).

این سیستم به تبلیغ دهندگان برنده این امکان رامی دهد تاباهزینه ای متناسب بابودجه خود، به مشتریان بالقوه دست پیدا کنند.

دراصل نوعی حراجی است. اینفوگرافی زیرنحوه عملکرداین سیستم حراج رانشان می دهد.

انجام بازاریابی PPC (Pay Per Click) ازطریق  گوگل ادوردز بسیارارزشمند است، زیرا موتورهای جستجو گر گوگل به عنوان محبوبترین موتورهای جستجو گر گوگل، تعداد بسیار زیادی بازدیدکننده دارد وبنابراین بیشترین بازبینی وکلیک رابه تبلیغات شمامی رساند.

این که هرچند وقت یکبار تبلیغات PPC (Pay Per Click) شمانشان داده شود، به کلمات کلیدی وانواع مطابقت شمابستگی دارد.

درحالیکه عوامل مختلفی تعیین میکنند که کمپین تبلیغاتی PPC (Pay Per Click) شماچقدر موفق خواهدبود، باتمرکز برموارد زیرمی توانیدبه بسیاری ازاهداف برسید:

مرتبط بودن کلمه کلیدی: تهیه لیستهای مربوط به کلمات کلیدی PPC (Pay Per Click) ، گروه های کلیدی ومتن تبلیغ مناسب.
کیفیت صفحه فرود: ایجادصفحات فرود بهینه بامحتوای متقاعدکننده، مرتبط ویک فراخوان اقدام روشن، متناسب باسؤالات جستجوی خاص.
نمره کیفیت: امتیازکیفیت رتبه بندی موتورهای جستجو گر گوگل درگرو کیفیت وارتباط کلمات کلیدی، صفحات فرود وکمپین های PPC (Pay Per Click) شمااست. تبلیغ کنندگان باامتیازات بهتر، کلیک های تبلیغاتی بیشتری را باهزینه کمتری دریافت میکنند.
خلاقیت: نسخه تبلیغاتی اغواکننده بسیارحیاتی است. واگر درشبکه نمایش تبلیغ میکنید ، می توانید ازابزاری مانندخالق تبلیغات هوشمندبرای ایجادتبلیغاتی باکیفیت استفاده کنیدکه درخواست کلیک میکند.

 

آیا پرداخت به ازای کلیک گزینه خوبی هست؟

همان طورکه گفتم، تبلیغات PPC (Pay Per Click) فرصتی منحصربه فرد برای موقعیت های زیراست:

پایگاه مشتری خودرا رشد دهید. باجستجوی فعالانی که بدنبال محصولات وخدماتی مانندشما هستند، ارتباط برقرارکنیدو باارائه پیشنهادی مرتبط بادرخواست جستجوی آن ها ، به این نیازپاسخ دهید.
تولیدسرانه باهزینه های کم. ازآن جاکه بازاریابی باپرداخت درهر کلیک به شماامکان می دهد تازمانیکه آن ها درحال تحقیق وجستجو برای خریدهستند، به سود وچشم انداز برسید ، این یک روش بسیار مؤثربرای جذب بازدیدکنندگان علاقمند به وب سایت شمااست. به علاوه ، شمامیتوانید درازای خوشحال کردندکاربران ازتخفیف الگوریتمی تولیدشده از موتورهای جستجو گر گوگل بهره مند شوید.
واقعیت این است که بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک میتوانیدتقریباً برای هرنوع شغلی مفیدباشد، خواه قصدفروش محصولات ازطریق یک وب سایت فروشگاهی راداشته باشید، خواه درفکر ایجادیک تجارت مبتنی برسرویس یانرم افزار ، ایجادآگاهی ازبرند ،یاحتی ترافیک وتماس تلفنی به فروشگاه محلی خودباشید.

برای این که ازمبارزات تبلیغاتی خود درازای پرداخت هرکلیک بیشترین بهره را ببرید، بایدچند روش مناسب رادنبال کنید.

 

پیدا کردن کلمات کلیدی برای بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک

تحقیق درباره ی کلمات کلیدی برای PPC (Pay Per Click) میتواند زمان برباشد، اما ازاهمیت فوق العاده ای نیزبرخورداراست. کل کمپین PPC (Pay Per Click) شماپیرامون کلمات کلیدی ساخته شده است وموفقترین تبلیغ دهندگان گوگل به طورمداوم لیست کلمات کلیدی PPC (Pay Per Click) خودرا رشد می دهند واصلاح میکنند (درحالت ایده آل، بااستفاده ازابزارهای مختلف، نه فقط برنامه ریزی کلمات کلیدی).

اگرفقط یکبار تحقیق درموردکلمات کلیدی راانجام بدهید ،هنگام ایجاداولین کمپین خود، احتمالاًصدها هزارکلمه کلیدی باارزش، کم هزینه وبسیارمرتبط راکه می تواندباعث ترافیک وب سایت شما شوداز دست می دهید.

 

نکانی که باید در مورد کلمات انتخابی برای PPC (Pay Per Click) رعایت کرد:

 

مرتبط بودن:

مطمئناً، شمانمیخواهید هزینه ای برای ترافیک وب که هیچ ارتباطی باتجارت شماندارد، بپردازید. شماباید کلمات کلیدی هدفمندی راپیدا کنید که منجربه افزایش نرخ کلیک PPC (Pay Per Click) ، هزینه کم برای هر کلیک و افزایش سودشود. این به آن معنی است که کلمات کلیدی پیشنهادی شماباید باپیشنهاداتی که میفروشید ارتباط نزدیک داشته باشند.

 

جامع و کامل:

تحقیقات مربوط به کلمات کلیدی شماباید نه تنهامحبوبترین وپرطرفدارترین عبارات موجود درنیچ (nitch) شماباشد ، بلکه تاانتهای جستجو نیزگسترش پیداکند. کلمات کلیدی دم طولانی (long tail) خاصترو کمترمتداول هستند، امابیشترین میزان ترافیک موتورهای جستجوگر گوگل راجمع میکنند. علاوه براین، آن هااز رقابت کمتری برخوردارهستن وازاین رو قیمت کمتری دارند.

 

گسترده بودن:

PPC (Pay Per Click) تکراری است. شماباید بطورمداوم کمپین های خود رااصلاح وگسترش دهید ومحیطی ایجادکنید که درآن لیست کلمات کلیدی شمادائماً درحال رشد وسازگاری باشد.
استراتژی کلمه کلیدی پرداخت به ازای هر کلیک بایدشامل کشف منظم کلمات کلیدی منفی باشد.

کلمات کلیدی منفی ازنمایش تبلیغات شمابرای جستجوهایی که مربوط به تجارت شمانیستند وبعیداست مشتری سازی کنند، جلوگیری میکند.

 

دانستنی های کمپین های PPC (Pay Per Click)

 

هنگامیکه کمپین های جدیدخود راایجاد کردید، بایداطمینان حاصل کنیدکه کارآیی خود را ازدست نمی دهند.درواقع ، فعالیت منظم حساب یکی ازبهترین پیش بینی کننده های موفقیت حساب هست.

شماباید بطورمداوم عملکرد تبلیغات گوگل وحساب AdWords خودرا آنالیز کنید.حتی فقط 20دقیقه آنالیز درهفته میتواند تفاوت بسیار زیادی ایجادکند.برای بهینه سازی تبلیغات خودتغییرات زیر راانجام دهید:

  • افزودن کلمات کلیدی PPC: باافزودن کلمات کلیدی مرتبط باکسب وکار، دامنه فعالیتهای پرداخت به ازای هر کلیک راگسترش دهید.
  • افزودن کلمات کلیدی منفی: برای بهبودارتباط کمپین وکاهش هزینه های هدررفته، اصطلاحات غیرتبدیل کننده رابه عنوان کلمات کلیدی منفی اضافه کنید.
  • تقسیم گروه های تبلیغاتی: باتقسیم گروه های تبلیغاتی خودبه گروه های تبلیغاتی کوچکتر ومرتبط ، میزان کلیک (CTR) ونمره کیفیت رابهبود ببخشید. اینکاربه شما کمک میکند تامتن تبلیغاتی وصفحات فرود هدفمندتری ایجاد کنید.
  • مرور کلمات کلیدی PPC پرهزینه: کلمات کلیدی گران قیمت وکم عملکرد رامرور کرده ودرصورت لزوم آن ها راخاموش کنید.
  • اصلاح صفحات فرود: برای افزایش نرخ تبدیل، محتوا وفراخوان برای اقدام (CTA)، صفحات فرودخود را تغییر دهیدتا باسایر سؤالات جستجو هم تراز شود. همه ترافیک خود رابه همان صفحه ارسال نکنید.با بهینه سازی مداوم کمپین های پرداخت به ازای هر کلیک، میتوانید تعدادمشتری های خود ومیزان بازگشت سرمایه راافزایش دهید.

 

تکنیک های حرفه ای بهینه سازی برای PPC (Pay Per Click)

بهینه سازی یک کمپین پرداخت به ازای هر کلیک میتواند یک کارطولانی وناامیدکننده باشد، اماروش های خاصی وجوددارند که میتوانند برای دیدن نتایج فوری استفاده شوند. درزیر 5 تاکتیک بهینه سازی وجوددارد که ماپیشنهاد میکنیم برای دستیابی به مبارزات PPC (Pay Per Click) خود درمسیر درست به آن ها توجه کنید.

 

صفحات فرود

اگرتبلیغات PPC (Pay Per Click) شمابازدیدکنندگان رابه صفحه اصلی شماهدایت میکند، بایدآن ها رابه یک صفحه فرود سفارشی پیوند دهید.

این روش میتواند یکی ازمؤثرترین راه هابرای بهبودسریع نتایج شما باشد. صفحه فرودشما بایدبسیار ساده وزیبا طراحی شده باشد، عملکردواضحی داشته باشد وبرروی محصول یاخدماتی که تبلیغات شما میفروشند، متمرکز باشد.

 

توسعه کمپین

یکی ازساده ترین پیشرفتهایی که میتوانید درتبلیغات خودداشته باشید توسعه تبلیغاتی است.

توسعه تبلیغ ویژگی است که به شماامکان می دهداطلاعات اضافی کسب وکار رابا تبلیغ خودمانند آدرس، شماره تلفن، لینک های صفحه وب، موقعیت مکانی یاکوپن نمایش دهید.

توسعه تبلیغاتی همچنین میتواند به بهبودکیفیت تبلیغات شماکمک کند، که نقش عمده ای درحراج adwords دارد.

 

جدا کردن شبکه ها

شبکه جستجو وشبکه نمایش دومنبع مختلف ترافیکی هستندکه عملکردکاملاً متفاوتی دارند.

اگه قصداستفاده ازهر دوشبکه را دارید، بایدآن ها راجدا کنید. به این ترتیب میتوانید هرشبکه راجداگانه با تنظیمات مختلفی که مناسب هرکدام هستند، مدیریت کنید.

 

کپی تبلیغات

بنظر میرسد شماکلیک ازدست می دهید؟ تنظیم نسخه آگهی تبلیغاتی شمامیتواند یک روش ساده امامؤثر برای بهبودتعداد کلیک شماباشد.

تبلیغات اضافی رابا تغییرات نسخه ایجادکرده وسپس عملکردهر یک راکنترل کنید تاببینید کدام یک درگرفتن کلیک مؤثرتر است.

عنوان راامتحان کنید، تغییرات URL رانمایش دهید، فراخوان برای اقدام راتغییر دهیدیا خطوط توصیف رامبادله کنید.

بایدسعی کنید همیشه 2-3 تغییرات آگهی رابرای هرگروه آگهی حفظ کرده وبه کارخود ادامه دهید.

 

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی موردنظر شمانیروی محرکه کمپین شماهستند وباید مطمئن شویدکه بطورمداوم تنظیمات را انجام می دهید.

برای این که بتوانید یک کلمه کلیدی راارزیابی کنید بایدبه کلمه کلیدی اجازه دهیدبین 400 تا 600 ایمپرشن (impression) ببیند.

اگراین تعداد ایمپرشن رامشاهده کنید واگرنرخ کلیک زیر 1٪ باشد ، فشاردادند دکمه حذف امن است.

بایدبه یاد داشته باشیدکه درلیست های کلمات کلیدی خودپرخاشگر بوده و بطورمداوم کلمات کلیدی وعبارات خود رااضافه ،حذف وتنظیم کنید تاهرلیست بطورکامل بهینه شود.

 

چند استراتژی برای PPC (Pay Per Click)

 

کمپین های برند شده

 

کمپین های برندشده نوعی تبلیغ جستجوی پولی هستندکه اصطلاحات برندشده راهدف قرار می دهند، مانندنام شرکت یاشرایط برند. به عنوان مثال، یک کمپین برندشده برای New Breed کلمات کلیدی New Breed” ” و New Breed Marketing” ” راپیشنهاد می دهد.

این کمپین ها قطعاًیک عنصر اصلی یااساسی ازاستراتژی PPC (Pay Per Click) بدون توجه به صنعت هستند.

آنهاواقعاً روش خوبی برای اطمینان ازجذب کل تقاضای موجود دربازار برای برندشما هستند.

درحالت ایده آل، شماباید بطورارگانیک رتبه بندی خوبی برای این کلمات کلیدی داشته باشید ، امابا انجام تلاش های پولی برروی آن هانیز میتوانید ازقویترین حضورممکن در SERPS برخوردارباشید.

نکته منفی کمپین های برندشده این است که درنهایت هزینه ترافیکی راکه بطور ارگانیک دریافت کردیدباید بپردازید، زیرااگر یک جستجوگر بدنبال اصطلاحات برندشما باشد، احتمالاً ازقبل قصدداره با محتوای شماارتباط برقرار کند.

بااینحال، تحقیقات گوگل نشان داده که 89٪ ازترافیک تبلیغات جستجوافزایشی است ودرصورت عدم اجرای تبلیغات، با کلیک های ارگانیک جایگزین نمی شود.

درشرایطی که اصطلاحات برندشده معمولاًهزینه کم برای هر کلیک دارند، نتایج مثبت بالقوه بیشتر ازخطرات این نوع کمپین هااست.

 

کمپین های راه حل

کمپین های راه حل تبلیغات جستجوی پولی متمرکزبرراه حل های خاصی هستند که دربازار ارائه می دهید.

این کمپین ها اغلب ازنظر استراتژیک پیرامون مشکلاتی ساخته شدندکه ممکن است مردم درتلاش برای حل آن هاباشند.

بنابراین تبلیغات مخاطبان رابه سمت اطلاعاتی درباره محصولات یاخدماتی که شرکت شمامیفروشد، هدایت میکند.

اماممکن است ازدید، زبان واصطلاحات مشتری استفاده کنند.

به عنوان مثال ،اگریک نرم افزار کیفیت مدیریت، مدیران مراکزتماس راهدف قرارداده باشدکه درردیابی عملکرد نماینده مشکلی ندارند، ممکن است کلمات کلیدی”نرم افزار مدیریت کیفیت” برای واژه های “نرم افزارمرکز تماس” یا“راه حل مدیریت مرکزتماس” پیشنهاد دهند.

باهدف قراردادن موضوعات مربوط به مشکلات وراه حلهایی که مردم به دنبال آن هستند، میتوانید به خریداران دست پیداکنید.

این کمپین هابه شما امکان می دهندآگهی ای تولیدکنیدکه برای تبدیل به شخصی که تمایل زیادی به خریددارد وبدنبال راه حلی برای رفع مشکل خوداست، به شماکمک کند.

 

کمپین های هدف گذاری مجدد (Retargeting)

کمپین های هدفگذاری مجدد میتوانند شامل تبلیغات جستجوگر ونمایش باشند.

آن هامخاطبانی راهدف قرار می دهندکه از وب سایت شمابازدیدکردند یابا برندشما درتعامل بودند، وتلاش میکنند این افراد رابرای خریدبه وب سایت بازگردانده وپیشرفت بیشتری داشته باشند.

اگرشما درحال ارائه یک تبلیغ ازطریق نتایج جستجوگر گوگل باجستجوی پرداخت شده هستید، میتوانید کاربری راکه وقت خود را در وب سایت شمادریک صفحه خاص گذرانده، کوکی کرده وازطریق سفرش در اینترنت او رادنبال کنید تامحصول وبرند شما راحفظ کند.

بسته به محتوایی که ارائه می دهید ومخاطبی که هدف قراردادید، تبلیغات هدفگذاری مجددمتفاوت خواهدبود.

به عنوان مثال، یک کمپین تبلیغاتی مهم ممکن است تلاش برای جلب بازدیدکنندگان وب سایت برای تبدیل محتوای پیشنهادی قابل بارگیری مربوط به صفحاتی باشدکه درحال مرورهستند.

یک کمپین پایین قیمت ممکن است بازدیدکنندگانی راکه ازصفحات خاص محصول یاخدمات بازدیدکردند، هدف قراردهند وسعی کندآن ها رابرای ثبت نام دریک نسخه آزمایشی تشویق کند.

بااستفاده ازکمپین های جدید، مهم است که سطح فرکانس ومدت زمان هدف خود رابه درستی تنظیم کنید تاچشم اندازتبلیغات خود راغرق نکرده یازمان بسیار زیادی راصرف ارائه تبلیغات به شخصی که هرگزمایل به خریدنیست، نکنید.

همچنین درموردقوانین حریم خصوصی حاکم برکوکی ها اطلاعات بروزداشته باشید.

 

کمپین های پیروزی

کمپین های پیروزی، تبلیغات جستجوگرانه ای هستندکه اصطلاحات برندرقبا راهدف قرارمی دهند تاتلاش کنند بازدیدکنندگان رااز وب سایت های رقبا دور کنند.

یک کمپین پیروزی بیشتریک استراتژی پیشرفته باپرداخت است.

این نوع کمپین پرداخت درهر کلیک طراحی شده تاازطریق افرادی که ممکن است ازقبل به یک برنددیگر وفادار بودند، بازدیدکنندگان افزایشی رابه وب سایت شماهدایت کند.

به عنوان مثال ، درتصویر بالا SEMrush و Conductor هردو کمپین های جستجوی نام Moz رااجرا میکنند.

این کمپین ها میتوانند بسیارگران تمام شوند. زیراشما کمپین های برندشده رابرای یک شرکت دیگر هدف قرارمی دهید.

علاوه براین ، آن هاتمایل دارندکه نرخ تبدیل مشتری کمتری نسبت به سایرکمپین های PPC (Pay Per Click) داشته باشند، زیراشما سعی میکنید مشتریانی راکه قصدجستجوی متفاوت دارند، جلب کنید.

دراین کمپین شما اطلاع داریدکه آن شخص به دنبال برندخاصی است.

اگرتبلیغات خود رابه آن هانشان دهید به این معنی است که، ممکن است علاقمند شوید، ممکن است نگاهی بیندازید، اما براساس جاییکه درخرید هستند، وفاداری به برند، باعث سخت ترشدن فروش می شود.

اما، اگر ازقبل یک استراتژی تبلیغاتی پولی قوی داریدکه درسایر انواع کمپین هاقرار دارد، کمپین های پیروزی این امکان رابرای شمافراهم میکند تابتوانید مخاطبان خودرا که ممکن است به هیچ طریقی شمارا پیدانکرده باشند، گسترش داده وبه مصاف رقبا بروند.

 

وب سایت های مفید مورد نیاز برای انتخاب کلمات تبلیغی برای پرداخت در هر کلیک PPC (Pay Per Click)

Adsense

Google AdSense اولین سکوبرای ورود به دنیای تبلیغات متنی ودریافت درهر کلیک به جای فروش ازطریق لینک های وابسته بود.

این برنامه اوایل سال 2000 معرفی شد. درآن زمان AdSense تنهابازی دربلوک بازاریابی شرکتهای وابسته بود.

این روزها آن هاچندین رقیب دارندکه بسیاری ازآن هااکنون ازپیشنهاد موتورهای جستجو گر گوگل پیشی میگیرند.

اولین مسئله این است که تأیید AdSense بسیاردشواراست. امامهم ترازهمه ، این است که درآمد زایی تمام وقت فقط ازطریق AdSense بسیاردشوار است.

این درآمدزایی به RPM (نرخ درهر کلیک) آنهابستگی دارد، که درواقع چقدر میتوانید از 2000 بازدیدکننده پول به دست آورید.

Net

Media.net معمولاًاولین درگاه تبلیغاتی برای ناشران بازاریابی شرکتهای وابسته است که میخواهندبه عنوان یک شرکت وابسته به PPC (Pay Per Click) سودبیشتری کسب کنند.

بیشترتازه واردهاهنگام تلاش برای کسب درآمد از وب سایت خود، از AdSense بعنوان تنظیمات پیش فرض خوداستفاده میکنند.

ماه هاطول میکشد تاآن ها متوجه شوندکه باثبت نام درسایر برنامه های پرداخت به ازای هر کلیک، میتوانند درآمد خود رادوبرابر کنند.

افزایش درآمد به این دلیل امکانپذیر است که تبلیغات شبکه Yahoo و Bing  رابه خود جلب میکند.

به علاوه، برای استفاده از Media.net نیازی به حذف AdSense ندارید. واحدهای تبلیغاتی آن هابا خوشحالی درهمان صفحه وجودخواهند داشت.

Ezoic

Ezoic درسال 2010 به عنوان رقیبی برای AdSense ظاهرشد.

یک دهه بعد Ezoic شروع به افزایش محبوبیت دربین ناشران بازاریابی وابسته کرد، بویژه کسانیکه دارای وب سایت های محتوای بزرگ بودند، کرد. چراآن ها به این برنامه وابسته PPC (Pay Per Click) علاقمند شدند؟

واضحترین دلیل این است که Ezoic درمقایسه با AdSense یاحتی Media.net یک RPM بسیاربهبود یافته ارائه می دهد.

Mediavine

Mediavine مرحله بعدی پله های بالاتربرای شرکتهای وابسته است که میزان قابل توجهی ترافیک ایجادمیکنند واکنون میخواهند ازاین طریق درآمدبیشتری کسب کنند.

امااین برنامه وابسته PPC (Pay Per Click) بیشترمورد انتخاب ناشران بزرگ است و بسیاری برای مبتدیان مناسب نیست.

این به آن معنانیست که سایربرنامه های وابسته به پرداخت هر کلیک با وب سایت ها وناشران باکیفیت بالاکار نمیکنند.

فقط میتوان گفت Mediavine اوضاع رابه سطح بعدی میرساند.

یک نمونه کامل ازاین مواردمحدودیت ورودآن است. وب سایت شماباید حداقل 50000 بازدیدکننده منحصربه فرد درماه داشته باشد.

بنابراین، ناشران محتوای هرزنامه ای رابارگیری میکنند که وب سایت های بازاریابی وابسته رامیسوزاند.

 

AdThrive

اگر ازاین واقعیت که بنظر میرسد Mediavine چنین مانع زیادی برای ورود دارد، ناراحت هستید، خوب بهتراست بدانید AdThrive به وب سایت هایی نیاز داردکه حداقل 100000 بازدیدکننده منحصربه فرد درماه داشته باشند.

حتی درصورت تأیید، آن هاباز هم وب سایت شما رابررسی میکنند تامطمئن شوندمخاطبان شمابرای تبلیغ کنندگان آن هامناسب هستند.

آن هاحتی بررسی میکنندکه شما باسایر برنامه های اصلی وابسته پرداخت به ازای هر کلیک قرارداد ندارید.

Skimlink

Skimlinks یکی ازبرنامه های وابسته قدیمی پرداخت درهر کلیک است که بیشتر ازرقبای خودعمر کرده است.

درحال حاضر ،آن ها به بازاریابان وابسته راهی برای کسب درآمداز محتوای خودبدون اتکا به برنامه های وابسته مستقیم ارائه می دهند.

اسکریپت آن ها رابه سادگی در وب سایت خودنصب کنید. این برنامه محصولی راپیشنهادمی دهدکه میتوانید ازطریق محتوای خودبه آن ها لینک دهید.

نحوه ی کار این است که آن ها کل پولی که ازطریق کارمزد بدست می آورند، 75/25 تقسیم میکنند.

هم چنین مجبورنیستید هیچ ردیابی دیگری انجام دهید، زیراآن ها شما را ازاینکار مراقبت میکنند.

مرزبین Skimlinks وبرنامه های وابسته به ازای هر کلیک کمی مبهم است، زیراآن ها نمایان گر برنامه های وابسته به جای تبلیغات هستند.

آن هاهم چنین یک برنامه ارجاعی رااجرا میکنند؛ برنامه ای که بااین پلتفرم وابسته PPC (Pay Per Click) 35٪ ازپورسانت های ارجاعی خود رابرای 12 ماه اول به شماپرداخت میکنند.

Propeller Ads

شاید با PropellerAds آشنایی نداشته باشید، اما 150،000 ناشروابسته درحال حاضر باآن آشنا هستند. این برنامه چگونه باسایر برنامه های پرداخت به ازای هر کلیک درلیست مقایسه قرار می گیرد؟

برای مبتدیان، تبلیغات آن با Google AdSense سازگاراست ، بنابراین میتوانید چندین تبلیغ وابسته رادرهمان صفحه نمایش دهید.

این برنامه هم چنین موجودی تبلیغات خود راتعدیل میکند تااز بروز هرگونه مشکلی دربدافزار وغیره جلوگیری کند.

امامحتوای بزرگسالان راارائه می دهد، بنابراین حتماًباید مطمئن شویدکه برای مخاطبان شمامناسب است.

نکته دیگری که قابل ذکراست این است

که این برنامه ادعاکرده است که میتواند ازفناوری مسدودکردن تبلیغ جلوگیری کند وحدود 20٪ به خط اصلی شمااضافه کند.

Infolinks

Infolinks یکی دیگراز برنامه های وابسته به ازای هر کلیک است که درهمان مسیر Skimlinks قرار دارد. این برنامه ادعامیکند که سومین شرکت پرداخت به ازای هر کلیک درنوع خود درجهان است.

وانصافاً، تبلیغاتی رابرای لیست بسیار چشم گیری ازنام های تجاری مانند Nike ، Netflix ودیگران ارائه می دهد.

آن چه این برنامه را ازبرنامه های مشابه متمایز میکند این است که Infolinks ترافیک وب سایت شما رادر به موقع تجزیه وتحلیل میکند وهرتبلیغی راکه برای بازدیدکننده شمامناسب باشد، ارائه می دهد.

Outbrain

Outbrain کارها راکمی متفاوت باسایر برنامه های وابسته پرداخت به ازای هر کلیک ذکرشده دراینجا انجام می دهد.

بیشتراین برنامه ها براین اصل استواراست که شمامیزبان تبلیغات در وب سایت خودباشید وبرای هر کلیک پول دریافت کنید.

اما Outbrain به ناشران اجازه می دهد فضای تبلیغاتی را ازسایر ناشران وابسته درشبکه خریداری کنند.

بنابراین نتایج بسیاری برای تبلیغ کنندگان وناشران بازاریابی وابسته فراهم می کند.

احتمالاًبه همین دلیل است که موفق شده تقریباًدودهه درتجارت باقی بمانند.

فکر میکنید چرااین برنامه به عنوان مثال باشرکت هایی مانند 3M ، Lego ، Merck ، Panasonic ، Disney و IHG کار میکند؟

برنامه مذکور ادعامیکند که بالاترین RPM رابه ناشران ارائه می دهدکه خوب است، به جزء این که هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خودندارد.

Revenue Hits

ودرآخر می رسیم به RevenueHits. آخرین برنامه وابسته به ازای هر کلیک دراین جمع بندی امااین یک برنامه بایک تفاوت مهم است. RevenueHits یک برنامه CPA (هزینه به ازای هراقدام) است.

فقط درصورتیکه کسی روی یک آگهی کلیک کند وسپس یک اقدام راانجام دهد، پول دریافت خواهیدکرد.

بنابراین این امرمانند مراجعه بازدیدکننده به تبلیغ دهنده بااستفاده ازلینک های وابسته سنتی است که ازاین طریق فقط درصورت پرداخت پول به تبلیغ دهنده درآمدکسب میکنید.

این برنامه برخلاف AdSense و موارددیگر است ، جاییکه شما هربارکه شخصی روی واحدتبلیغات کلیک میکند، حقوق دریافت میکنید.

بنابه دلایلی بدیهی است که این برنامه مزارع کلیک وغیره رابررسی میکند؛ اماواقعیت این است که حضور درترافیک وابسته به پیشنهادات RevenueHits بسیارکم است.

آیااین برنامه وابسته ارزش وقت وتلاش شما را دارد؟ پاسخ کوتاه “بله” است.

تازمانیکه حجم بسیاربالایی ازترافیک به وب سایت شماوارد شود.

این برنامه هم چنین تعدادی ازقالبهای تبلیغاتی مختلف ازجمله صفحه نمایش، شناور، پاورقی، پاپ آندر وهمه مواردمعمول دیگر راارائه می دهد. ظاهراًاین پلتفرم نسبت به محتوای “edgy” کمی تحمل بیشتری دارد، بنابراین اگردیگران توسط شمارد شدن، قطعاًارزش بررسی رادارند.

برنامه مذکور یک برنامه ارجاع رااجرا میکندکه درآن شما 10٪ ازهر آن چه که یک مراجعه در 12ماه اول کاربا RevenueHits کسب میکند، پرداخت میکنید.

درباره‌ی zarei

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *