تبلیغات بازاریابی دریوتیوب چگونه است؟

فعالیت یوتیوب در سال 2005 شروع شدودرحال حاضربعدازگوگل،دومین موتورهای جستجوگر بزرگ دنیاست،درهردقیقه بیش از2 میلیارد کاربر درحال آپلود صدهاساعت محتوای ویدیویی به این وب سایت هستند.

حدود 16سال ازشروع فعالیت این وب سایت گذشته وتعدادی بیشمارازکانال های محبوب،تمام این وب سایت راگرفته اند.

بااین حساب آیاورود به فضایی تابه این حدرقابتی برای کسانیکه تازه به فکرایجادیک کانال یوتیوب مرتبط بابیزینس خودشون افتادندخیلی دیرشده؟

خیر،به هیچ وجه اینطورنیست.گوگل درسال 1998تأسیس شد وهنوزهم میلیونها وب سایت باهم درحال رقابتندتابتونن درصفحه اول نتایج جستجو باشند.

یوتیوب به اندازه گوگل شلوغ نیست وازطرفی هرچه جلوتر میریم محبوبیت محتواهای ویدیویی بیشترازقبل میشه.

در این مقاله به بررسی یوتیوب مارکتینگ (بازاریابی در یوتیوب) برای بیزینس‌های کوچک می پردازیم.

سه توصیه مهم من به شما مواردزیرهستند:

کلمات کلیدی مناسب وحرفه ای راهدف بگذارید.

شمابه عنوان مالک یک بیزینس کوچک که دارای بودجه ومنابع کافی برای تولید ده‌ها ویدیو درماه نیست بایدتمرکزتون رابه تولید چند ویدیوی هدفمند وباکیفیت بالامعطوف کنیدکه مردم واقعا به دیدنش تمایل پیداکنند.واین به این معنی است که تولید ویدیودرباره موضوعاتی که براش تقاضاوجودداره.

ازبین سه منبع پرترافیک ویدیوها دریوتیوب:جستجوsearch،پیشنهاد suggested،وخانه home،هدف شمابایدبدست آوردن نظرات جستجوsearch views،نظرات پیشنهادی suggested views ونظرات خانه home views باشه که اغلب پرازمحتوای کانال های محبوب هستند.

برای بدست آوردن سرچ ویوها،بایدکلمات کلیدی پر- تیراژ high-volume،کم رقیب low-competition راهدف قرار بدید.

همین طور کلمات کلیدی تراکنشی راهدف قراربدهیدکه نشان دهنده نیت جستجو کننده‌ها برای خریداست.

فراخوان (CTA) قوی بگذارید.

بیشتر افراد پیشنهاد میدهند که CTAها درآخر ویدیوها بگذارید.امامردم معمولا ویدیوها را کامل نگاه نمیکنند.

کاربرها معمولأ به 15ثانیه اول هرویدیو توجه میکنند،این همان جایی هست که شمابایدCTA را بگذارید.

ترتیب کار میتواند به این صورت باشد.

شروع باچیزی که توجه رابه خودش جلب کند> مروری کلی برموضوع ویدیو> وافزودن CTA.

وقتی CTA درابتداقرار میگیرد بهتره چیز با ارزشی مثل دمو یانمونه رایگان محصول‌تان یایک دانلودرایگان پیشنهاد داده شود.

درنظرداشته باشیدکه اقدام به فروش زودهنگام میتواندنتیجه معکوس روی تماشاگر داشته باشد.

اگه بتوانیدباعرضه چیزی ارزشمند،به ایمیل تماشاگرهایتان  دست یابید درآینده میتوانید بابرگزارکردن کمپینهای ایمیلی آنهارا به مشتری تبدیل کنید.

درپایان ویدیو خود یک CTA قوی بگذاریدتاازکاربران بخواهیدنگاهی به محصولات یاخدمات شما بندازد. 

محتوای خوب و ارزشمندی تولید کنید.

 به جای این که صرفأ آگهی تبلیغاتی درکانال برند یوتیوب خودبگذارید،محتوایی ارزشمند وجذاب تولیدکنید وسعی کنید که یک انجمن بسازید.

همین طور میتوانید ویدیوهایی تولید کنید که شامل تقدیر مشتری‌ها ازمحصولاتتان باشد یاحاوی آموزش عملی درباره محصول شما باشد.

به تولید پشت صحنه ویدیو های خود هم فکرکنیدتاازاین طریق بعدا بتوانید نشانی برند خودرا را به نمایش بگذارید.

شناخت کاربرها ازتیم شما و داستان کسب وکارشما میتواندارتباطی قوی بین شما و کاربران ایجاد کند.

به قول معروف مردم قبل از پول دادن به یک کالا،داستانی که پشت آن کالاهست رامیخرند.

کارمهم دیگه‌ای که میتوانید انجام دهیداین است که ویدیوهای اطلاع رسانی تهیه کنیدکه حاوی توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان درباره صنعت شما باشد.اینکار میتواند بطور موثری اعتبارشما رادر حوزه کاری خودتان بالا ببرد ودرکل فواید زیادی برای کسب وکارتان داشته باشد.

هیچ وقت برای شروع به ایجادیک کانال یوتیوب مرتبط بابیزینس‌ شما دیرنیست.

اماجلو هم نیستید.به همین دلیل بایدبرای ساختن یک استراتژی بازاریابی دریوتیوب بیشترتلاش کنیدتابتوانید به کاربران مطلوب خوددست پیداکنید واز آن ها مشتری بسازید.

ازابزارهای بازاریابی دیجیتال بدرستی استفاده کنید.

همیشه دست بالای دست زیاده ورقابت تنگاتنگ،امااگه رویکرددرستی داشته باشید چیزی که بدست می آورید ارزشش راخواهد داشت.  

امیدوارم این پست برای شما عزیزان مفید بوده باشد.لطفا نظرات خودرا باما به اشتراک بگذارید.

درباره‌ی zarei

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *