8 مرحله برای راه اندازی صفحه کسب و کار فیس بوک 

پیوستن به میلیون ها برند در فیس بوک باید برای هر کسب و کار کوچک اولویت باشد. فیسبوک یک مرکز فعال برای یافتن و تعامل با مشتریان بالقوه است. می توانید یک به یک به یکدیگر متصل شوید، در مورد عادات کاربران بیاموزید و تبلیغات را برای مخاطبان خود تنظیم کنید.

قبل از اینکه بتوانید از این ویژگی ها بهره مند شوید، باید با یک صفحه تجاری عالی در فیس بوک آگاهی ایجاد کنید. رسانه های اجتماعی دروازه ای برای ارتباط پایدار با مشتری هستند. ماهیت غیررسمی فیس بوک به شما این امکان را می دهد که جنبه انسانی کسب و کار خود را نشان دهید. هنگامی که مردم را وادار کردید که شما را به صورت آنلاین دنبال کنند، منبع ثابتی از سرنخ ها و ترافیک به دست می آورید. برای راه‌اندازی و راه‌اندازی صفحه کسب‌وکار فیسبوک خود، راهنمای گام به گام را بخوانید.

 

1. صفحه کسب و کار فیس بوک خود را ایجاد کنید.

برای شروع، به یک حساب شخصی در فیس بوک نیاز دارید. در حالی که می توانید بیش از یک صفحه تجاری ایجاد کنید، همه آنها باید به یک حساب شخصی پیوند داده شوند. وقتی وارد سیستم شدید، روی پیوند «ایجاد» (یک نماد علامت مثبت (+)) در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. برای بازدید از بخش کسب و کار، دکمه “صفحه” را انتخاب کنید.

 

2. اطلاعات صفحه خود را پر کنید.

پس از انتخاب “صفحه”، صفحه تجاری = خالی شما ظاهر می شود و در سمت چپ پنجره “ایجاد صفحه” قرار دارد. شروع به پر کردن اطلاعات کسب و کار خود در فیلدهای زیر کنید:

یک نام صفحه ایجاد کنید از نام کسب و کار، برند، سازمان یا نامی که صفحه را توضیح می دهد استفاده کنید.
یک دسته را انتخاب کنید نوع کسب و کار، سازمان یا موضوعی را انتخاب کنید که صفحه را به بهترین شکل توصیف می کند. می توانید تا سه دسته اضافه کنید.
یک توضیح بنویسید کاری که کسب و کارتان انجام می دهد را توصیف کنید و این را به عنوان بخش «درباره ما» در نظر بگیرید. مهمتر از آن، به مشتریان بالقوه خود بگویید که چه خدمات یا محصولاتی ارائه می دهید. کوتاه باشید، محدودیت کاراکتر حداکثر 255 نویسه است.

 

 

3. تصاویر بصری برند را انتخاب کنید.

انتخاب های برندینگ می توانند از همان ابتدا صفحه کسب و کار را ایجاد یا شکست دهند. به همین دلیل است که استفاده از تصاویر قوی برای نشان دادن شخصیت و ایجاد یک ارتباط عاطفی هوشمندانه است. مخاطبان خود را با تصاویر جالب نمایه و عکس روی جلد جذب کنید.

پس از اینکه اطلاعات صفحه خود را نهایی کردید، روی دکمه ذخیره کلیک کنید و کادرهای تصویر در همان پنجره زیر جزئیات کسب و کار شما ظاهر می شوند. شما باید دو تصویر را انتخاب کنید: یک نمایه و یک عکس روی جلد.

عکس نمایه شما مکانی عالی برای نمایش لوگوی شرکت برای بهترین نتایج جستجو است. فیس بوک اغلب استانداردهای عکس را تغییر می دهد، بنابراین همیشه به روزترین اندازه را بررسی کنید. از سپتامبر 2020، اندازه توصیه شده عکس نمایه فیس بوک حداقل 170×170 پیکسل است.

عکس روی جلد یک فرصت منحصر به فرد برای قرار دادن برند شما در کانون توجه است. روی دکمه “افزودن عکس روی جلد” کلیک کنید و از تصویری استفاده کنید که به بهترین نحو نشان دهنده موضوع صفحه کسب و کار شما باشد. اگر فرهنگ شرکت خود را دوست دارید، چرا عکسی از تیم خود در لباس های مارک دار نمی گیرید؟ اندازه توصیه شده برای عکس روی جلد فیس بوک حداقل 1640 پیکسل عرض در 856 پیکسل ارتفاع است.

هنگامی که اضافه کردن یک عکس برای هر کادر تمام شد، روی دکمه آبی “ذخیره” کلیک کنید و صفحه شما تقریباً کامل می شود.

 

4. اطلاعات کسب و کار دقیق تر را اضافه کنید.

در پنجره سمت چپ با عنوان “Manage Page” به پایین بروید و “Edit Page Info” را انتخاب کنید. پنجره ای در سمت راست صفحه ظاهر می شود و شما می توانید اطلاعات کسب و کار دقیق تری را اضافه کنید.

اگر در مورد کسب و کار شما صدق می کند، پنجره «ویرایش اطلاعات صفحه» به شما کمک می کند اطلاعات کسب و کار بیشتری را پر کنید. در اینجا مناطقی وجود دارد که می توانید برای سکونت انتخاب کنید:

یک نام کاربری بساز. این نام کاربری همچنین به عنوان URL سفارشی برای صفحه کسب و کار فیس بوک شما عمل می کند. در حالت ایده آل، باید شباهت زیادی به نام کسب و کار شما داشته باشد. درست مانند ایجاد یک نام دامنه، اگر نام تجاری شما خیلی رایج باشد، تطبیق دقیق آن دشوارتر است.
اطلاعات تماس را اضافه کنید شماره تلفن، آدرس ایمیل و وب سایت خود را بسته به نحوه تماس مشتریان با کسب و کارتان فهرست کنید.
مکان کسب و کار خود را اضافه کنید در صورت وجود، آدرس، شهر، کد پستی و/یا جزئیات مکان کسب و کار خود را اضافه کنید.
منطقه خدمات خود را نقشه برداری کنید. فهرستی از محله‌ها، مناطق یا شهرهایی که کسب‌وکار شما در آن خدمات یا تحویل ارائه می‌کند، ایجاد کنید.
ساعات کاری خود را انتخاب کنید به مشتریان بهترین زمان ها و روزهای تماس با کسب و کارتان را بدهید.
تغییرات سرویس موقت این یک گزینه مفید برای زمانی است که خدمات جدید یا تغییر یافته ای را اضافه می کنید که می تواند بر مشتریان تأثیر بگذارد.
اطلاعات بیشتر اضافه کنید می‌توانید انتخاب کنید که پیوندی به خط‌مشی رازداری، زبان Impresum، محصولات خاص یا اطلاعات اضافی که می‌تواند برای کسب‌وکار شما مفید باشد، اضافه کنید.
محدوده قیمت خود را لیست کنید این برای مشتریان برای سنجش بودجه بالقوه خدمات یا محصولات مفید است.
سایر حساب های رسانه های اجتماعی را پیوند دهید. پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و پینترست را برای کمک به دسترسی به مشتریان در جاهای دیگر اضافه کنید.


5. یک دکمه فراخوان برای اقدام اضافه کنید.

طراحی صفحه فیس بوک خود بر اساس تماس برای اقدام (CTA) یک راه هوشمند برای افزایش تبدیل است. اگر همه چیز در صفحه شما به طور نامحسوس بازدیدکنندگان را به سمت یک نتیجه سوق می دهد، شانس بیشتری برای بستن معامله دارید.

برای مشاهده لیستی از CTA، روی گزینه «افزودن دکمه» در زیر عکس روی جلد کلیک کنید. از میان گزینه هایی مانند:

  • اکنون ثبت کن
  • الان تماس بگیر
  • بیشتر بدانید
  • سفارش غذا
  • ثبت نام
  • دریافت نقل قول
  • پیام فرستادن
  • تماشای ویدیو
  • بازی کنید
  • از برنامه استفاده کنید
  • اکنون خرید کنید

CTA ها برای ترویج مشاغل محلی عالی هستند. جنبه اجتماعی سایت به کاربران انگیزه می دهد که وقتی می بینند همتایانشان چه می کنند، اقدام کنند. مشتریان احتمالی را تصور کنید که می بینند دوستان خرید می کنند، غذا سفارش می دهند یا برنامه شما را دریافت می کنند. آنها به احتمال زیاد صفحه کسب و کار شما را دنبال می کنند یا در محل اقدام می کنند.

 

6. داستان های عکس و ویدیو ایجاد کنید.

نمایه خود را با آلبوم های عکس پر کنید که داستانی درباره تجربیاتی که ارائه می دهید را بیان می کند. عکس‌های محصولات، موقعیت مکانی و تجربیات شما می‌تواند انتظارات مثبتی را برای مشتریان جدید ایجاد کند. و برچسب زدن افراد یا عناصر کلیدی در عکس‌هایتان باعث ایجاد تعامل در میان افرادی می‌شود که از قبل عاشق کسب‌وکار شما هستند.

در زیر بخش “درباره” در صفحه فیس بوک خود “Photos” را پیدا کنید و سپس گزینه “See all” را برای افزودن عکس انتخاب کنید. بر جذاب ترین ویژگی های کسب و کار خود تمرکز کنید. و سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا امکانات عالی دارید؟
    آیا دکوراسیون شما سرگرم کننده، مد روز، تاریخی یا موضوعی است؟
  • محصولات یا آیتم های منو منحصر به فرد شما چیست؟
  • آیا زمان زیادی را صرف تعامل با مشتریان می کنید؟
  • آیا نیاز به تبلیغ رویدادهای فصلی یا برندسازی دارید؟
  • می توانید از همان استراتژی ها استفاده کنید و ویدیوهای مرتبط با کسب و کار خود را پست کنید.

 

7. به مشتریان، دوستان و خانواده اطلاع دهید.

با درخواست از حامیان برای لایک کردن صفحه شما، نمایه کسب و کار خود را به خوبی شروع کنید. اگر مایلند، از مشتریان بخواهید عکس‌های گذشته‌ای را که در کسب‌وکارتان گرفته‌اند پست کنند و برچسب‌گذاری کنند. پیوند دادن افراد دیگر به صفحه شما، کسب و کار شما را در مقابل افراد بیشتری قرار می دهد که این هدف نهایی است.

و مطمئن شوید که دکمه های “پسندیدن” و “فالو” را به وب سایت و پروفایل های آنلاین خود اضافه کنید. پس از همه، شما می خواهید که همه بتوانند به تجارت شما عشق نشان دهند.

 

8. تنظیمات برگزیده خود را انتخاب و تنظیم کنید.

تنظیم فورا تنظیمات برگزیده می تواند به شما کمک کند تا کنترل کنید چه کسی صفحه شما را می بیند یا پست می کند. روی دکمه «تنظیمات» در نوار کناری «مدیریت صفحه» کلیک کنید تا یک پانل دقیق از گزینه‌ها باز شود. از این داشبورد می‌توانید محدودیت‌های دید مانند سن و کشور را تنظیم کنید. شما همچنین می توانید تصمیم بگیرید که دیگران چقدر آزادی دارند که به شما پیام بدهند یا صفحه شما را در رسانه خود تگ کنند.

برای فعال یا غیرفعال کردن ویژگی‌ها در صورت لزوم، از تمام برگه‌های زیر نوار کناری «تنظیمات صفحه» بروید. برخی از گزینه های اصلی عبارتند از:

  • فیلترهای اعتدال و ناسزا
  • پیام رسانی
  • قالب ها و برگه ها
  • قابلیت نظر دادن و رتبه بندی
  • فعالیت اطلاع رسانی
  • برنامه های شریک و پیوند اینستاگرام
  • پذیرش پرداخت
  • تقویم و رزرو قرار
  • قابلیت ترجمه

یکی از ویژگی های مهم که باید در مورد آن فکر کنید، گزینه “Page Role” است. اگر چندین کارمند دارید که به حساب کاربری دسترسی دارند، می توانید نقش هایی را برای محدود کردن کارهایی که می توانند انجام دهند اختصاص دهید. این ویژگی برای جلوگیری از پست های تصادفی یا تغییرات در صفحات اشتباه مفید است.

 

شروع به تبلیغ کسب و کار خود کنید.

قبل از تبدیل شدن به یک مربی بازاریابی فیس بوک، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. این سایت گزینه های بی شماری برای نظارت بر فعالیت فالوورها و هدف قرار دادن تبلیغات متناسب با علایق آنها دارد. با این حال، راه اندازی یک صفحه تجاری فیس بوک گام خوبی برای رسیدن به مخاطبان جدید است. عبور از این اولین مانع دنیایی از امکانات جدید را برای برندهای تجاری کوچک باز می کند.

حضور قوی در رسانه های اجتماعی بخشی از یک برنامه بازاریابی آنلاین است که به خوبی برنامه ریزی شده است. مطمئن شوید که ترافیک فیس بوک را به یک وب سایت حرفه ای ارسال کنید.

درباره‌ی zarei

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *